خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

وقتی کسی می گوید هر روز حمام نمی کند شاید به نظر خیلی ها عجیب بیاید، اما آیا واقعا لازم است هر روز دوش بگیریم؟ بررسی های علمی نشان داده که روزانه حمام کردن، آن طور هم که فکر می کنیم کار درستی نیست. این مطلب را بخوانید تا بفهمید چرا کمتر حمام کردن به نفع شماست.

مضرات جالب زیاد حمام کردن

زیاد حمام کردن باعث خشکی پوست می شود
زیاد حمام کردن و زدن زیاد صابون به پوست خوب نیست، ولی به سختی می توان افراد را متقاعد کرد که از صابون باید زمانی استفاده کنند که واقعا لازم است. صابون چربی پوست را از بین می برد. در نتیجه پوست شما خشک شده و بافت زبر و خشنی پیدا می کند. از صابون باید در نواحی خاصی استفاده کرد، مانند کشاله ران، زیربغل، و کف پاها. پوست ما قابلیت شگفت انگیزی برای تمیز کردن خودش دارد.

عادت روزانه حمام کردن، عادت چندان درستی نیست
بیشتر چیزهایی که امروزه برای سلامتی و سبک زندگی ارائه می شوند، برای اثبات ادعای شان پشتوانه علمی چندانی ندارند. اکنون برای تان توضیح می دهیم که چرا عادت روزانه حمام کردن، عادت چندان درستی نیست.

* لایه بیرونی پوست شما از سلول های مرده ای تشکیل شده است که از لایه های زیرین محافظت می کند.
* لایه بیرونی پوست توسط چربی ها یا لیپیدها حفظ می شود که مسئول حفظ رطوبت پوست هستند.
* زمانی که به حمام می روید و پوست تان را می سابید، این لایه چربی را از روی پوست تان جدا می کنید.
* هر چه بیشتر دوش بگیرید، آسیب بیشتری به لایه بیرونی پوست وارد می کنید.

* زیاد حمام کردن مانع رشد باکتری های مفید روی پوست تان می شود. این باکتری های خوب برای محافظت از پوست و بدن در برابر عفونت ها لازم هستند.
* در اثر مکررا حمام کردن، پوست شما فرصت کمتری برای ترمیم خود بواسطه تولید چربی طبیعی در اختیار دارد.
* دوش گرفتن زیاد برای موهای تان هم خوب نیست. پیامدهای منفی زیاد حمام کردن برای موها شامل خشکی و شکنندگی و کدر شدن موها و بیشتر شدن احتمال شوره سر است. در بعضی موارد، موها ممکن است چرب هم شوند، زیرا پوست سر مجبور می شود برای جبران خشکی خود، بیش از حد فعالیت کند.


فواید کمتر حمام کردن
- صرفه جویی در وقت
- صرفه جویی در مصرف آب
- صرفه جویی در هزینه های مربوط به مواد تمیزکننده پوست و مو

وقتی هر روز دوش نمی گیرید، چطور ظاهری تمیزتر و آراسته تر داشته باشید؟
بیشتر ما به این باور عادت کرده ایم که باید هر روز دوش بگیریم و گاهی حتی توجهی هم نداریم که به نفع ما نیست. با این حال، این امکان وجود دارد که هر روز حمام نکنیم، ولی تمیز هم به نظر برسیم. در اینجا چند توصیه مفید برای تان داریم:
√ پیش از خواب آرایش تان را پاک کنید. این کار باعث می شود منافذ پوست مسدود نشوند و با احساس خوبی از خواب بیدار شوید.
√ هر روز صبح لباس تمیزی بپوشید.

√ با یک حوله یا لیف کوچک مرطوب، کشاله ران، زیربغل و ... را تمیز کنید.
√ برای درخشش پوست تان، از کرم های روشن کننده پوست استفاده کنید.
√ از دئودورانت هایی استفاده کنید که رگه های سفید روی پوست تان باقی نگذارند. همچنین، سراغ محصولاتی بروید که بوی تندی نداشته باشند.
√ لباس های تان را از پارچه های با الیاف طبیعی تهیه کنید، مخصوصا در تابستان مانند لباس نخی. پوشیدن لباس با الیاف مصنوعی (نایلونی) باعث بوی بد عرق می شود، حتی اگر هر روز هم دوش بگیرید.
√ موهای زیربغل تان را مرتب بزنید.
√ به موهای تان مدل دهید.
√ از کرم مرطوب کننده زیاد استفاده نکنید.
√ برای عرق زدایی طبیعی از زیربغل، از سرکه سیب استفاده کنید.

حرف آخر
روزانه حمام کردن، چربی طبیعی پوست را از بین می برد، در نتیجه پوست خشک شده و بیشتر در معرض تحریک و التهاب قرار می گیرد. حمام کردن مفرط، یعنی فرسایش زیاد پوست.
پوست شما می تواند خودش را تمیز کند و کارهای زیاد وجود دارد که می توانید انجام دهید تا جوری به نظر برسید که انگار همین الان از زیر دوش بیرون آمده اید!

منبع : تبیان

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 28 فروردين 1395برچسب:مضرات استحمام زیاد ,,مضرات زیاد حمام کردن, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس، گروههای وایبری، همه و همه،‌ با دهانی باز، تشنه و چشم‌انتظار کاربران تازه هستند. شرکت‌های ارائه دهنده‌ی سرویس‌های اینترنتی که بقایشان در گرو فروش ترافیک مصرفی به کاربران است، از زندگی آنلاین کاربران و استفاده گسترده آنها از شبکه های اجتماعی استقبال می‌کنند. شرکتهایی که بستر موبایل را در اختیار دارند، خوشحال می‌شوند که گوشی تلفن ما، حتی در رختخواب هم از ما جدا نشود.

 
آنلاین نباشید تا آرتروز فکری نگیرید !
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: کامپیوتری، نرم افزاری، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

اینتل رایانه ۱۵ دلاری خود را مبتنی بر پردازنده کوارک معرفی کرد

اینتل اخیرا یک کیت برای توسعه‌دهندگان را که مجهز به پردازنده‌ی Quark این کمپانی است، با نام D2000 معرفی کرده که تنها ۱۵ دلار قیمت دارد. این کامپیوتر که روی یک بورد قرار دارد، در واقع یک رایانه‌ی بسیار کوچک، شامل مداری است که روی یک بورد کوچک پرینت شده. از این رایانه‌ می‌توان در کاربردهای مختلفی بهره برد که از جمله‌ی آن‌ها باید به توسعه‌ی انواع گجت‌ها، پوشیدنی‌ها، لوازم صنعتی و محصولات مرتبط با اتوماسیون در کنار گجت‌های مرتبط با اینترنت اشیاء نام برد.

از این‌ رایانه‌ی بسیار کوچک می‌توان برای اتصال به انواع سنسور‌ها نظیر سنسور‌های دما، نور، صدا و آب و هوا نیز استفاده کرد.

اینتل با عرضه‌ی این محصول، کمپانی‌هایی را هدف قرار داده که در حوزه‌ی تولید لوازم و گجت‌های مرتبط با اینترنت اشیاء فعالیت می‌کنند. این کیت هم‌اکنون توسط Mouser Electronics تولید شده و در آینده نیز شاهد تولید آن توسط Avnet خواهیم بود. کیت جدید معرفی شده توسط اینتل، ارزان‌ترین راه را برای ایجاد گجت‌های بسیار کاربردی و جالب توجه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. اینتل نیز در ادامه‌ی مسیر سایر کمپانی‌ها نظیر Atmel و SparkFun را برای تولید گجت‌های الکترونیک ارزان قیمت طی می‌کند.

محصول اینتل در مقایسه با سایر محصولات مشابه موجود در بازار نظیر Raspberry Pi 3 دارای قدرت پردازشی چندان زیادی نیست؛ اما در عوض مصرف انرژی آن بسیار پایین است که این موضوع به دلیل استفاده از یک پردازنده با فرکانس بسیار پایین است.

اینتل نمونه‌هایی از کاربردهای این محصول را نیز نمایش داده که از جمله‌ی آن می‌توان Curie Board اشاره کرد. این بورد در اسنوبورد مورد استفاده قرار می‌گیرد که در جریان بازی‌های X Games از آن برای دریافت اطلاعاتی دقیق از سرعت اسنوبورد بصورت بلادرنگ و ارتفاع پرش، مورد استفاه قرار گرفت. این اطلاعات در اختیار خود ورزشکار و افرادی که مسابقات را نظاره می‌کردند، قرار می‌گرفت.

اینتل تلاش‌های گسترده‌ای را برای تبدیل کردن این بورد به یک محصول پرطرفدار و پرکاربرد در پیش گرفته است. بسیاری از محصولات مشابه موجود در بازار، از معماری ARM استفاده می‌کنند؛ حال آنکه اینتل با معرفی محصول ۱۵ دلاری خود، درصدد ایجاد تغییر در این حوزه است.

محصول جدید سونی از وجود میکروکنترلر Quark D2000 بهره می‌برد که فرکانس پردازشی آن ۳۲ مگاهرتز است. فرکانس پردازنده‌ی کوارک روی محصول جدید با فرکانس آن روی بورد Curie که سایزی برابر یک دکمه داشت، برابری می‌کند.

این بورد دارای یک شتاب‌سنج ۶ جهته، مگنومتر، دماسنج بوده و همچنین از وجود پورت USB 2.0 نیز بهره می‌برد. این بورد دارای یک باتری Coin Cell بوده و همچنین یک ورودی ۵ ولتی نیز روی آن تعبیه شده است.

توسعه‌دهندگانی که این بورد را مورد استفاده قرار می‌دهند، می‌توانند از پلتفرم نرم‌افزاری Arduino Uno نیز استفاده کنند؛ چراکه توسط این سیسم پشتیبانی می‌شود. اینتل در کنار این بورد، یک کیت توسعه را که Intel System Studio for Microcontrollers نام دارد، ارائه می‌کند که می‌توان آن را در محیط نرم‌افزار اکلیپس مورد استفاده قرار داد.

 

 

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: کامپیوتری، سخت افزار، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 فروردين 1395برچسب:سخت,سخت افزار,کامپیوتر,قطعه,الکترونیک,سخت افزار جدید, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

عذاب زنان بی حجاب پس از مرگ دیر یا زود با حجاب میشوید/عکس

 

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: مذهبی، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 فروردين 1395برچسب:حجاب,دختران و حجاب,امروز حجاب, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]
امام کاظم علیه السلام، ناسپاس ترین عضو بدن را این گونه معرفی فرموده اند.

سرویس دینی جام نیـوز، متن حدیث را از کتاب تفسير العياشي منتشر می کند.

 

عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ .... فَقَالَ لِي مَهْ لَا تُعَوِّدْ عَيْنَيْكَ كَثْرَةَ النَّوْمِ فَإِنَّهَا أَقَلُّ شَيْ‏ءٍ فِي الْجَسَدِ شُكْراً.

 

از علی بن جعفر نقل شده که امام كاظم عليه السلام به من فرمود: بازدار!؛ چشمانت را به پرخوابى عادت مده؛ زيرا چشم ها ناسپاس ترين عضو بدن هستند.

 

تفسير العياشي، ج‏2، ص: 115.

 

 حدیث روز_ امام کاظم‌(ع)_ عضو بدن_ عضو ناسپاس _تفسیر العیاشی_ چشم خواب

 

 
 
 
 
 
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مذهبی، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 فروردين 1395برچسب:گناه,مذهب,, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 342
بازدید ماه : 433
بازدید کل : 97085
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1