خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

آشنایی با شغل مهندس صنایع

در بازار رقابتی امروز، شرکت ها و سازمان ها برای بقا و رسیدن به اهداف خود باید از منابع موجود خود اعم از مالی و غیرمالی به صورت بهینه استفاده کنند تا هزینه های خود را به حداقل برسانند. علاوه بر این موارد تلاش در جهت افزایش کیفیت محصولات و خدمات در کنار بکارگیری نوآوری های مختلف، در موفقیت آنها بسیار موثر است. مهندسی صنایع ابزاری اساسی و موثر است که به مدیران و صاحبان شرکت ها و سازمان ها در انجام موارد فوق یاری می رساند.

وظایف مهندس صنایع

  • تحلیل و بررسی سیستم های موجود، بازنگری جدول زمانبندی تولید، مشخصات فنی، جریان کار تولید و سایر اطلاعات برای درک روش ها و فعالیت های بخش تولید یا خدمات
  • سنجش چگونگی تولید محصولات یا ارائه خدمات با حداکثر کارآیی
  • توسعه  سیستم های کنترل مدیریت برای برنامه ریزی مالی و تحلیل هزینه ها به شکل موثرتر
  • پیاده سازی روش های کنترل کیفیت برای حل مشکلات تولید و کاهش هزینه ها
  • همکاری با مشتریان و مدیریت برای توسعه استانداردهای طراحی و تولید
  • طراحی سیستم های کنترلی برای هماهنگی فعالیت ها و برنامه ریزی تولید برای اطمینان از کیفیت مناسب محصولات
  • آموزش مدیران، سرپرستان و کارگران در صورت نیاز
  • رعایت کلیه اصول ایمنی در کار

 

برای دانلود نیز بر روی دانلود کلیک کنید >>>>>  دانلود

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 31 شهريور 1395برچسب:مهندسی, صنایع,مدیریت,, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

به گزارش  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی سؤال می‌کنند که چرا از میان 124 هزار پیامبر مرسل تنها چهار پیامبر در رکاب حضرت قائم(عج) قرار می‌گیرند؟ آیا تفاوتی بوده که باعث شد این پیامبران انتخاب شوند؟چرا از میان پیامبران فقط چهار نفر در رکاب امام زمان(عج) قرار می‌گیرند؟

 
در پاسخ باید گفت که در روایات بسیاری به رجعت رسول اکرم(ص)، ائمه اطهار(ع)، و پیامبرانی؛ نظیر اسماعیل بن حزقیل[1] که در راه خدا آزار فراوان دیده‌اند، و قومشان آنها را یاری نکردند، تصریح شده است؛ از این‌رو از روایات برمی‌آید که پیامبران زیادی رجعت خواهند نمود و منحصر به چهار پیامبر مرسل نیست؛ مانند این‌که امام صادق(ع) فرمود: «این سخن خداى متعال که می‌فرماید: "همانا ما پیامبران خود و کسانى را که ایمان آورده‌اند در زندگى دنیا و در روزى که گواهان بر می‌خیزند یارى و نصرت می‌نمائیم"،[2] به خدا قسم که درباره رجعت است، به جهت این‌که بسیاری از پیامبران در دنیا نصرت و یاری نشدند».[3]
 
به‌علاوه؛ بنابر روایات چهار نفر از انبیا هم‌چنان زنده هستند که دو نفر از آنان یعنی خضر(ع) و إلیاس(ع) بر روی زمین زندگی می‌کنند و دو نفرشان جناب ادریس(ع) و عیسى(ع) در آسمان‌اند: خضر، عیسى، الیاس و ادریس؛[4] نه این‌که مرده باشند و بعد هنگام ظهور امام مهدی(عج) رجعت نمایند.
 
به هر حال؛ شاید بتوان درباره حکمت رجعت تعدادی از پیامبرانی که رجعت می‌کنند، چنین گفت که ایجاد فرصت براى آنها بشود؛ پیامبرانى که در زندگى خود نسبت به دیگر پیامبران، موفقیت کمتری داشتند و یارى نشدند و مردم، آنها را تنها گذاشتند و نتوانستند ظرفیت‌هاى وجودى خود را تحقّق بخشند، هنگام ظهور امام مهدی(عج) این فرصت را می‌یابند که آن ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانند و به کمال لایق خویش دست یابند. از این ره‌گذر، مردم جهان نیز بهره‌مند می‌شوند.
 
 
پی‌نوشت‌ها:
[1]. ر. ک: «مقصود از اسماعیل در سوره مریم»، سؤال 21362.
[2]. غافر، 51.
[3]. حلی، حسن بن سلیمان بن محمد، مختصر البصائر، ص 91 – 92، قم، مؤسسة النشر الإسلامی، چاپ اول، 1421ق؛ جزائری، نعمت الله، النور المبین فی قصص الأنبیاء و المرسلین، ص 4، قم، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی، چاپ اول، 1404ق.
[4]. ر. ک: «زندگی طولانی بعضی از پیامبران»، سؤال 1643؛ «جایگاه عیسی(ع) در آخرالزمان»، سؤال 23697؛ «زندگی‌نامه حضرت ادریس(ع)»، سؤال 1712؛ «زندگی‌نامه الیاس نبی»، سؤال 64434.
 
منبع: اسلام کوئست
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مذهبی، مقاله، اجتماعی، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 13 شهريور 1395برچسب: امام زمان ، انبیا ، حضرت خضر ، ادریس ، رجعت, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛جمعی از کارکنان قرارداد موقت پتروشیمی بندر‌امام در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا و اجرایی نشدن حکم اداره کار و دستگاه قضایی مقابل فرمانداری شهرستان ماهشهر تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان که تعدادشان بیش از 100 نفر بود خواستار یکسان‌سازی قراردادهای جاری و آتی کارکنان قراردادی مدت موقت و پرداخت حقوق و مزایا با توجه به شرایط و محیط کار و کارگاه یکسان و یکنواخت و با استناد به ماده 27 قوانین حاکم بودند.

معاون فرماندار شهرستان ماهشهر برای ارائه توضیحات لازم و رسیدگی به مشکل به وجود آمده در جمع معترضان حضور پیدا کرد.

سالم عبادی در جمع این تجمع‌کنندگان گفت: در چند روز گذشته جلساتی با مدیران ارشد پتروشیمی بندر امام برگزار شده و امیدواریم به زودی این مشکل برطرف و کارکنان پتروشیمی بندر امام به حق و حقوق خود دست پیدا کنند.

این تجمع پس از حضور و سخنان معاون فرماندار شهرستان بندر ماهشهر به پایان رسید.

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مقاله، اجتماعی، ،
برچسب‌ها:
 

چیزی که گمشده مؤمن است، حکمت و دانش است، رهبر انقلاب شب‌های جمعه در قم درس اخلاق می‌دادند، هم آقایان اهل علم می‌آمدند و هم کسبه بازار، این یعنی همه آن‌ها دنبال حکمت بودند و از درس و جلسه ایشان بهره می‌بردند، اما الان طوری شده که اگر کسبه بازار بیایند، اهل علم دیگر نمی‌آیند، یا اگر اهل علم بیایند، کسبه بازار دیگر نمی‌آیند، آیا این درست است؟!

 

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرحوم آیت‌الله عبدالکریم حق‌شناس در یکی از درس‌های اخلاق خود به موضوع «رابطه تهذیب اخلاق با توفیقات الهی» اشاره کرد که مشروح آن در ادامه می‌آید:
 

*همه، حتی بازاری‌ها باید دنبال علم باشند

چیزی که گمشده مؤمن است، حکمت و دانش است، رهبر انقلاب شب‌های جمعه در قم درس اخلاق می‌دادند، هم آقایان اهل علم می‌آمدند و هم کسبه بازار، این یعنی همه آن‌ها دنبال حکمت بودند و از درس و جلسه ایشان بهره می‌بردند، اما الان طوری شده که اگر کسبه بازار بیایند، اهل علم دیگر نمی‌آیند، یا اگر اهل علم بیایند، کسبه بازار دیگر نمی‌آیند، آیا این درست است؟!
 

مگر جلسه خلاق مهم است که کجا و برای چه کسانی تشکیل شده است، حکمت هر جا که باشد، مؤمن دنبالش می‌رود، واقعاً اگر یک نفر در محله جحودها درس اخلاق بدهد، انسان باید برود و استفاده کند، چه ربطی دارد که کجا و برای چه کسانی برقرار شده است، در محله یهودی‌ها است، خب باشد! حکمت گمشده مؤمن است، هیج چیزی قلب مؤمن را اشباع نمی‌کند مگر قال الصادق و قال الباقر.
 

این حرف که وقتی ما هستیم، نباید کسبه بیایند و هر وقت آن‌ها باشند، ما نباید برویم، غلط است، قربانت برود، او بیاید، من نیایم، آن نیاید، من بیایم و ... حرف بچه‌ها است، نه مؤمنی که دنبال حکمت است!
 

انسان باید بداند که برنامه فردایش چیست، باید ببیند چرا توفیق کارها را از دست می‌دهد و در جا می‌زند، در حکمت عملی مکتب امام صادق(ع) من باید آن قدر کار کنم که امشب، برنامه فردایم را به من ابلاغ کنند، آیا من فردا صبح به جماعت صبح موفق می‌شوم یا نه، آیا فردا ظهر به جماعت موفق می‌شوم یا نه، من مکلف نیستم که بگویم چه کسانی این طور هستند، ولی همین قدر بگویم که در بین شما اشخاص آگاهی هستند که می‌دانند برنامه فردایشان چیست!


*بالاتر از ملاقات بدون مقدمه با امام زمان(عج) چیست

من قبلاً عرض کردم و باز هم عرض می‌کنم که این مطلب، از ملاقات با امام زمان(عج) بالاتر است، البته اگر کسی با حضرت سنخیت پیدا کند و به محضر ایشان مشرف شود بحث دیگری است، اما آنچه برای ما فضیلت است و باید برای تحصیل آن تلاش کنیم، این است که آن قدر در حکمت عملی مکتب اهل بیت(ع) پیش برویم که بدانیم برنامه فردایمان چیست، به ما ابلاغ کنند که چیزی مانع شده که فردا ظهر به جماعت موفق نمی‌شویم، یا چرا امشب به نمازشب موفق نخواهیم شد!

 

اگر انسان به اینجا برسد، آن وقت می‌فهمد که مانع و رادع چیست و چه عواملی باعث شده که توفیق از او سلب شود؟ لذا درصدد اصلاح بر می‌آید و تلاش می‌کند که مشکل را حل کند تا توفیقش از بین نرود و مثلاً نماز شب از او فوت نشود! بله در نظر ما این چیزها اهمیت ندارد، اما اولیای خدا، حیات قلبشان در تهجد و مناجات سحر است، آن‌ها با نماز شب زمینه توفیق جماعت را مهیا می‌کنند.
 

*باید محسن بود تا به رحمت الهی نزدیک شوید

وقتی از جناب ابوذر سؤال کردند که ما چگونه هستیم و کار ما چگونه است؟ فرمود: عمل‌هایتان را بر کتاب خدا عرضه کنید تا معلوم شود چطور هستید؟ چون پروردگار فرموده که ابرار در بهشت و نعیمند و فجار در جحیم و آتشند، آن مرد گفت که پس رحمت خدا کجاست؟ شما که این همه دم از رحمت می‌زنید و می‌گویید: خدا ارحم الارحمین است،‌ جایی برای رحمت الهی نگذاشتید و همه همه چیز را به عمل انسان برگردانید، پس رحمت خدا کجاست؟ ابوذر فرمود: «إِنَّ رَحْمَتَ اللّهِ قَرِیبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِینَ ».

 
 

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: مذهبی، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 11 ارديبهشت 1395برچسب:امام زمان(عج),امام,امام زمان(عج), ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

سال ۶۵ تابلویی از تمثال حضرت‌علی(ع) اثر علی‌اشرف والی به نمایش درآمد که براساس تصدیق مراجع و تأیید علمای حوزه علمیه شبیه‌ترین نقاشی به چهره امیرالمؤمنین(ع) شناخته شد.

امام علی  شبیه‌ترین نقاشی به چهره امیرالمؤمنین(ع)براساس تصدیق مراجع/عکس

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز،علی‌اشرف والی؛ استاد پیشکسوت نقاشی ۱۱ دی سال ۱۳۸۹ به دلیل کهولت سن، چشم از جهان فرو بست و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام می‌گیرد؛ هنرمندی که رهبر معظم انقلاب به پاس هنر متعهد او، درگذشتش را تسلیت گفتند.

اما آنچه موجب شد علی‌اشرف والی، آوازه‌ای بیشتر از یک هنرمند نقاش پیدا کند اتفاقی بود که در دوران نوجوانی برای او افتاد؛ رؤیای صادقه‌ای که در خواب می‌بیند و همین امر موجب می‌شود تا با وجود آنکه تا آن لحظه قرابتی با عالم هنر نداشته است، تصمیم بگیرد تا این هنر را به بهترین وجه بیاموزد و حتی در دوران جوانی رشته دانشگاهی خود را در دانشکده هنرهای زیبا، نقاشی انتخاب کند.

اما بهتر است ماجرایی که در نوجوانی برای وی رخ داد و سبب شیفتگی او به هنر نقاشی شده را از زبان خود استاد بشنویم:«۱۳ ساله بودم که رؤیای صادقه‌ای را دیدم؛ در خواب با چهره نورانی مردی مواجه شدم که آنقدر برایم آشنا بود که انگار سالیان سال بود می‌شناسمش، آری او کسی نبود جز علی بن ابیطالب(ع). از آن زمان عزم خود را جزم کردم تا هنر نقاشی را فرا گیرم تا شاید بتوانم آنچه را که در خواب دیدم روی بوم پیاده کنم».

والی در دانشکده از محضر اساتیدی همچون علی‌محمد حیدریان، رفیع حالتی بهره برد و البته در این سیر هنری بیشتر از همه اسماعیل آشتیانی او را در استفاده از شیوه‌های کلاسیک در طرح و رنگ یاری رساند.

ممارست و مجاهدت والی برای آموختن تمام اسلوب و فنون هنر نقاشی سالها به طول می‌انجامد و در این زمان او مجموعه‌ای از آثار خود را در زمینه نگارگری، تذهیب، صفحه آرایی و حتی خوشنویسی خلق و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

سال ۴۴ بود که این هنرمند فقید، تصمیم می‌گیرد، هدف عالی خود از فراگیری هنر نقاشی را عملی کند؛ پس دست به کار خلق تابلویی می‌شود که ۲۱ سال از عمر هنری خود را به آن اختصاص می‌دهد، تابلویی که با حساسیت وی مو به مو منطبق با همان چیزی که در نوجوانی آن را به خواب دیده بود اجرا شد.

سال ۶۵ تابلو به نمایش درمی‌آورد؛ بسیاری از جمله مراجع و علمای حوزه‌های علمیه آن را دیدند و با توجه به مصادیق و مشاهداتی که در مورد چهره ظاهری حضرت علی(ع) در مکتوبات مذهبی وجود داشت، همگی به تصدیق آن پرداخته و به زعم ایشان این اثر، شبیه‌ترین نقاشی به تمثال مبارک حضرت امیر(ع) شناخته شد.

اما شبیه‌ترین نقاشی به تمثال مبارک حضرت علی(ع) اکنون در موزه آستان قدس رضوی است؛ ویژگی بارز این اثر آن است که برخلاف سایر نقاشی‌هایی که معمولاً از تمثال حضرت‌علی(ع) سراغ داریم که به دست ایشان ذوالفقار داده شده است، در این نقاشی ذوالفقار به زمین گذاشته شده و قرآن در دستان ایشان قرار گرفته است.

 

ایکنا

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مذهبی، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 2 ارديبهشت 1395برچسب:چهره امیرالمؤمنین(ع),چهره امیرالمؤمنین(ع),,شبیه‌ترین نقاشی, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 121
بازدید کل : 96661
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1