خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

 

ساینا- مرورگر

چندی پیش خبری مبتنی بر طراحی و راه‌اندازی مرورگر بومی ساینا توسط سازمان فناوری اطلاعات منتشر شد. در همین راستا معاون این سازمان به ارایه جزییات بیشتری از طرح مذکور اقدام کرده است.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ایسنا، امروزه حرکت به سمت ایجاد شبکه‌ای مستقل، به نیاز کاملا ضروری و جدی کشورها تبدیل شده است. اما نباید فراموش کرد که ایجاد شبکه مستقل صرفا به معنی تصحیح مسیریابی ترافیک داده‌ای و انتقال خدمات میزبانی به داخل کشور نیست، بلکه نیازمند بومی سازی کلیه اجزای سخت افزاری و نرم افزاری سازنده یک شبکه و خدمات عمومی مبتنی بر آن است.

به گفته او با این رویکرد، چندی است که بومی سازی و تجاری سازی موتور جست‌وجو، مرورگر، سیستم عامل و پست الکترونیکی و بطور کلی رسانه‌های اجتماعی جزء گام های اساسی برنامه‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات برخی کشورها به منظور محلی کردن ترافیک اینترنت و کسب بازارهای داخلی قرار گرفته است. از این رو سازمان فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات نیز با تخصیص منابع مالی محدودی اقدام به تعریف و اجرای سلسله پروژه‌هایی در این راستا کرد که مرورگر بومی نیز یکی از آنهاست.

انصاری ضمن اشاره به این که مرورگر، نخستین پنجره ارتباطی کاربر با شبکه جهانی اینترنت است و کاربران از این طریق فعالیتهای روزمره خود را انجام می‌دهند؛ تصریح کرد: البته باید توجه داشت که به طور کلی پروژه‌های حوزه وب و نرم افزارهای پایه معمولا بعنوان پروژه‌های پیچیده، تخصصی و زمان بر محسوب می شوند و معمولا برای حصول نتیجه مطلوب در حداقل زمان ممکن،‌ لازم است سیستم مهندسی معکوس را در پیش گرفت.

وی با تاکید بر این‌ که پیاده سازی پروژه‌های بزرگ، نظیر مواردی که ذکر شد نیازمند زمان بندی مستمر و همچنین تامین منابع انسانی و مالی قابل توجهی هستند گفت: بر همین اساس در حال حاظر کشورهایی مانند برزیل٬ ترکیه و کره جنوبی برنامه‌های مفصلی را برای بومی کردن محصولات نرم افزاری و ارائه خدمات بر آنها در پیش گرفته اند و البته این محصولات را از پایه طراحی نکرده‌ و بلکه از بسترهای متن باز کمک گرفته‌اند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات در ادامه صحبت‌های خود، به استفاده از مولفه‌های کد باز به شرط رعایت قوانین موجود و به منظور کاهش هزینه‌ها تاکید و بیان کرد: استفاده از این روش در دنیا، امری متداول است. به عنوان مثال کروم از مولفه های متن باز Apple safari، اپرا از کروم و فایر فاکس از Netscape استفاده کرده است.

انصاری همچنین گفت: پروژه مرورگر بومی ساینا نیز نسخه اولیه و آزمایشی خود را بر اساس مرورگر فایرفاکس و البته با ایجاد تغییرات و امکاناتی ارزشمند تولید کرده است که کاربران در این خصوص می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به بخش سوالات متداول درگاه خدمات ساینا به نشانی saina.matma.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه برای پیاده سازی این مهم، در ابتدا لازم بود پروژه‌های تحقیقاتی موازی و مرتبط نیز انجام شود، اظهار کرد: در این کار ضمن انجام مطالعات پایه و مفصل بر روی مرورگرهای مطرح دنیا، برنامه و نقشه راه خود را ترسیم کردیم و با راه اندازی درگاه خدمات ساینا نیز به پشتیبانی نسخه‌های بعدی مرورگر بومی پرداختیم.

وی در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان تجاری سازی نسخه‌های بعدی ساینا خواهد بود که در این رابطه به مطالعه و بررسی پیشنهادات شرکتهایی خواهیم پرداخت که دارای آمادگی لازم در این حوزه هستند.

 
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: اینترنت، ،
برچسب‌ها:

تکنولوژی روز به روز در حال تغییر و گسترش است و در این میان، اینترنت به عنوان پایه و اساس فناوری اطلاعات، حرف نخست را می‌زند.

به نقل از ایتنا؛ اینترنت که در بدو ورود فقط در رایانه‌های خانگی و به صورت dialup کارکرد داشت، حالا دیگر در وسایلی مانند لپ تاپ، تبلت، تلفن‌های هوشمند و از همه جالب‌تر در اشیاء کاربرد دارد و می‌توان بیشتر امور خانه را از راه دور کنترل کرد.

سرعت اینترنت نیز در جهان در حال تغییر است و روندی افزایشی دارد و با توجه به نقش آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، همه کشورها تلاش دارند تا با ورود به این عرصه، از رقبای خود عقب نمانند چون به خوبی می‌دانند اگر نتوانند خود را با شرایط جهانی وفق دهند، دچار مشکل می‌شوند.

لازمه تحقق این امر نیز دسترسی آسان کاربران به اینترنت پرسرعت و افزایش پهنای باند است و در این میان، استرالیا یکی از کشورهایی محسوب می‌شود که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است در این خصوص در گزارشی که به تازگی توسط مرکز IDC استرالیا منتشر شده، آمده است تا پایان سال۲۰۱۳حدود ۸۳ درصد خانوارهای این کشور به اینترنت پرسرعت خانگی دسترسی پیدا کرده‌اند که این رقم نسبت به سال قبل از آن که۷۹ درصد بود، روندی افزایشی و رو به رشد را نشان می‌دهد.

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: کامپیوتری، اینترنت، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 اسفند 1392برچسب:اینترنت , آمار , سرعت , استرالیا , ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

به نقل از آی تی ایران؛ در این گردهمایی ۷ گروه مختلف شامل هکرهای انفرادی و تیم‌های هکری حضور یافتند تا مرورگرهای اینترنتی فایرفاکس، Internet Explorer، Chrome و Safari را از روی سرگرمی هک کنند که این اقدام به کمک نرم‌افزار Flash شرکت Adobe صورت گرفت.
هکر‌ها برای رسیدن به هدف یاد شده اقدامات تبهکارانه گسترده‌ای انجام ندادند و تصمیم نداشتند اقدامات آن‌ها در خارج از فضای مسابقه تبعات گسترده داشته باشد. با این وجود، هکر‌ها به راحتی توانستند مرورگرهای اینترنتی یاد شده را هک کنند که این امر کاربران و کار‌شناسان را بسیار نگران کرد. نکته جالب اینجاست که هر چهار مرورگر اینترنتی یاد شده در کمتر از ۵ دقیقه هک شدند.
در پایان این مسابقه اطلاعات مربوط به هک‌های صورت گرفته طی کنفرانس Chamber of Disclosures در اختیار شرکت‌های تولیدکننده مرورگرهای اینترنتی قرار داده شد. تمامی این شرکت‌ها هم اعلام کردند که برای رفع حفره‌های امنیتی کشف شده اقدام می‌کنند.
لازم به ذکر است که برندگان این رقابت برای هک کردن مرورگرهای اینترنتی در مجموع ۴۵۰ هزار دلار جایزه گرفتند.

 

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: کامپیوتری، نرم افزاری، اینترنت، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 29 اسفند 1392برچسب:مرورگر , هک , ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

اگرچه کمپانی توشیبا از تکنولوژی تولید ۱۹نانومتری استفاده می کند، اما این تکنولوژی در تولید تراشه های NAND Flash استفاده می شود نه برروی DRAMها، پس DRAMهای جدید سامسونگ را با خیال راحت می توان پیشرفته ترین محصول این بخش نامید. سامسونگ خود این محصول را پیشرفته ترین حافظه DDR3 می نامد، چیپ هایی که براساس فرآیند تولید ۲۰نانومتری ساخته شده اند.

سامسونگ با استفاده از فناوری 20نانومتری پیشرفته ترین 4 Gb DDR3 را می سازد

این محصول جدید سامسونگ DDR3 DRAMهای ۴ گیگابیتی است که از تکنولوژی تغییریافته الگودهی دوبل بهره می برد. همچنین لایه های دی الکتریک فوق العاده باریک خازن های سلولی اجازه عملکرد سلولی بالاتری به آنها میدهد. بهره وری تولید این محصول نسبت به DDR3های ۲۴نانومتری تا ۳۰درصد بالاتر می باشد. این رقم در مقایسه با محصولات ۳۰ نانومتری به ۱۰۰ درصد می رسد. چیپ های ۴ گیگابیتی DDR3 سامسونگ بزودی در محصولات مختلف از جمله اسمارت فون، تبلت ها، DIMMها، SO-DIMM ها و سایر ماژولها مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: کامپیوتری، سخت افزار، فناوری ها، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:سامسونگ ، محصول ، جدید ، قطعه ، تکنولوژی ، فناوری, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

اینترنت ربع قرنی شد، عید فرصتی برای فروش موبایل و رایانه‌های تقلبی است، وزارت ارتباطات 137 ساله شد، تجهیزات الکترونیکی قابلیت بیمه شدن دارند و... از جمله مهمترین اخبار فناوری اطلاعات در 21 اسفند بود.

"اینترنت" یا همان شبکه‌های به هم پیوسته، بزرگترین طراحی و اجرای مهندسی به حساب می‌آید که مجموعه‌ای از رایانه‌های جهانی را در قالب شبکه‌ای عظیم  جهت برقراری ارتباطات یکپارچه و به دور از محدودیت‌های مکانی به یکدیگر متصل کرده است.

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، کامپیوتری، فناوری ها، اینترنت، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 517
بازدید کل : 97169
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1