خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

 

این کتاب به صورت یک فایل الکترونیکی  که درقالب یک فایل  فشرده برای شما عزیزان آماده کرده ایم...

zaban-machine-assembly-www.DLbartar.com

با ذکر یک صلوات بر روی کلمه دانلود کلیک کنید>>>>> دانلود

 

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: جزوه های دانشگاهی، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 19 مهر 1395برچسب:کامپیوتر,جزوه,زبان ماشین,جزوه درسی,زبان ماشین و اسمبلی, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از کاربران هنگامی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند مایل هستند تا از طریقی یک کابل USB (مانند فلش مموری یا هارد یا ...) را به گوشی خود متصل کنند. چیزی که مسلّم است، این است که کابل USB مستقیما به گوشی متصل نمی شود و برای اتصال آن به یک مبدل نیاز است.

OTG چیست؟
کلمه ی OTG کوچک شده ی عبارت On The Go است. این عبارت به زبان فارسی به معنای "در حال حرکت" است که در بین کاربران ایرانی همان کلمه OTG رایج است و گفته می شود. تکنولوژی OTG در سال 2001 به دلیل حذف کامپیوتر برای انتقال فایل های فلش مموری یا هارد به گوشی و تبلت ها وجود آمد. بر اساس این تکنولوژی موبایل و تبلت ها بدون واسطه یک سیستم دیگر به فلش مموری متصل می شود.

کابل OTG چیست؟
کابل OTG همان مبدلی است که تبلت گوشی هوشمند را مستقیما به فلش مموری و هارد متصل میکند و امکان مشاهده و انتقال فایل ها بین دو دستگاه را ممکن می سازد. این کابل از دو سر، مادگی USB معمولی و یک کانکتور مایکرو USB تشکیل شده است. شما با استفاده از این کابل می توانید کامپیوتر را کنار بگذارید و بدون واسطه فایل ها را مشاهده و جا به جا کنید.

کاربرد های کابل OTG چیست؟

1- اتصال ماوس رایانه به گوشی
تا به حال تبلت یا گوشی هوشمن خود را به وسیله موس رایانه کنترل کرده‌اید؟‌ اگر می خواهید این کار را انجام دهید لازم است یک کابل OTG به همراه یک موس رایانه داشته باشید تا به راحتی گوشی خود را به وسیله آن کنترل کنید. تمامی گوشی‌ها و تبلت‌هایی که از OTG کابل‌ها پشتیبانی می‌کنند به راحتی موس رایانه را خواهند شناخت. این روش نیاز به هیچ نرم افزار ی ندارد.

کابل OTG چیست و چه کاربردی دارد؟


2- اتصال فلش مموری به گوشی
شما با استفاده از کابل OTG می‌توانید فلش مموری خود را به گوشی خود متصل کنید و با اتصال فلش مموری خود به گوشی هوشمند یا تبلت از اطلاعات دستگاه خود پشتیبان بگیرید.

کابل OTG چیست و چه کاربردی دارد؟


3- استفاده برای شارژ کردن سایر دستگاه‌ها
شما می توانید در صورت نیاز به وسیله کابل OTG گوشی خود را به دیگر دستگاه ها متصل کنید و آن ها را شارژ کنید. لازم به ذکر است استفاده از این ویژگی در طولانی مدت می تواند موجب اختلال در باتری گوشی شود.

کابل OTG چیست و چه کاربردی دارد؟


4- اتصال دسته پلی استیشن به گوشی
به واسطه کابل OTG می توانید به راحتی دسته پلی استیشن را به گوشی خود متصل کنید و یک بازی پرهیجان و زیبا را تجربه کنید.

کابل OTG چیست و چه کاربردی دارد؟


5- اتصال دوربین های DSLR
شما می‌توانید با نصب نرم‌افزارهای ویژه‌ی این کار مانند DSLR Dashboard به راحتی تنظیمات دوربین حرفه‌ای خود را از طریق موبایل یا تبلت کنترل کنید. به طیرق هر عکسی که شما با دوربین میگیرید، همان لحظه به گوشی منتقل می شود. این قابلیت برای عکاسان حرفه ای بسیار کاربرد دارد.

کابل OTG چیست و چه کاربردی دارد؟


6- اتصال کیبورد به گوشی همراه
شما می توانید با استفاده از این کابل کیبرد های مختلفی را به گوشی خود متصل و برای تایپ آسان و سریع تر از آن استفاده کنید.

کابل OTG چیست و چه کاربردی دارد؟


7- اتصال کارت حافظه برای انتقال داده‌ها
شما قادر خواهید بود به وسیله کابل OTG رم ریدر و کارت حافظه خود را به گوشی و تبلت خود متصل کنید. این طریق برای انتقال فایل ها از MicroSD و SD کارت‌ های مختلف کاربرد دارد. به ویژه عکاسان حرفه‌ای برای انتقال سریع اطلاعات دوربین به تبلت می‌توانند از این ترفند استفاده کنند.

انتهای پیام/

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: کامپیوتری، سخت افزار، ،
برچسب‌ها:

در زمان های گذشته و پیش از به وجود آمدن دهکده جهانی اینترنت افراد  برای رفع نیازها و جمع آوری اطلاعات خود مجبور به پیمودن راه های طولانی بودند. برخی اطلاعات با خواندن روزنامه و کتاب به دست می آمد و برخی دیگر را با جستجوهای عملی قابل دسترس بود. رفته رفته با پیشرفت تکنولوری این مسیر هموار تر شد تا اینکه پدیده ای به نام دهکده جهانی اینترنت بوجود آمد و شاید روزی بشر فکر نمی کرد که گستره ارتباطاتش به جایی برسد که با یک کلیک به دنیای دیگری وارد شود.

 
سامانه‌ای جهانی از شبکه‌‌‌ های رایانه‌ای به هم پیوسته و به عبارت بهتر اینترنت از میلیون‌ ها شبکه خصوصی، عمومی، دانشگاهی، تجاری و دولتی در اندازه‌ های محلی و کوچک تا جهانی و بسیار بزرگ تشکیل شده است که با آرایه وسیعی از فناوری‌ های الکترونیکی و نوری به هم متصل شده‌اند. با پیشرفت های گسترده علم و فناوری اینترنت نیز از رشد خوبی برخوردار شد و کاربران زیادی را به سمت و سوی خود جلب کرد.
 
 
رفته رفته وب سایت ها و وبلاگ ها جای خود را به شبکه های اجتماعی و نرم افزار های پیام رسان دادند. باتمامی این گسترش، رشد و سهولتی که اینترنت در زندگی روزمره ایجاد کرده است اما از معایب بی شماری نیز بر خوردار می باشد.
 
فرض کنید شما یک محقق هستید و برای به دست آوردن مطالب خود نیاز به منابع گوناگونی دارید و برخلاف گذشته دیگر نیازی نیست که مسیرهای طولانی را برای جمع آوری مطالب طی کنید و به جای صرف وقت و هزینه و رفتن به کتابخانه، به اینترنت مراجعه و با تایپ کردن مطلب مورد نظر، هزاران هزار مطلب را جستجو و مطالعه می کنید.
 
استفاده روزانه از اینترنت فضایی را برای کلاهبرداران بوجود آورده که تنها با در اختیار داشتن چند کلمه کاربردی و مورد نیاز کاربران و همچنین کلید واژه های خاص، آنها را به سایت های مختلف و نا مرتبط هدایت و در نتیجه به نحوی موتورهای جستجو را به اشتباه بیاندازند و در واقع کلیک دزدی کنند. واژه کلیک دزدی یا «Click jacking»در واقع  روش هوشمندانه‌ای است که هکرها برای ترغیب کاربران به کلیک کردن روی آیکن و یا فایلی ویروسی به کار می‌گیرند.
 
شایان ذکر است بدانید واژه "Clic jacking " توسط آرمیا گراسمن و رابرت هانسمن در سال 2008 به وجود آمد.
 
 
در برخی موارد سایت ها به منظور افزایش بازدید و بالارفتن کلیک خود اقدام به ایجاد صفحات دروغین می کنند و برای جذب بازدید کننده بیشتر و ارتقای رتبه خود، به این ترفند متوسل می شوند. در کلیک دزدی کاربر بدون این که بداند ممکن است با یک کلیک ساده چه اتفاقات ناگواری برای سیستمش رخ بدهد، در دام هکرها می‌افتد.
 
هکرها به عنوان مثال با روش  و آگهی  های  وسوسه بر انگیزی مانند :" هرگز روی این فایل کلیک نکنید" کاربر خود را ترغیب می کنند تا روی لینک موردنظر کلیک کنند غافل از اینکه پشت این اتفاق، هکری قصد تخریب سیستم وی و دسترسی به اطلاعاتش را دارد.
 
 
برای جلو گیری از بروز چنین مشکلاتی به شما را هکار هایی  توصیه می کنیم:
 
اول  اینکه از باز کردن لینک های مشکوک بپرهیزید چرا که صفحات مخرب کاربر را به کلیک روی لینک‌هایی سوق می دهد که توضیحاتی جذاب دارد.
 
دوم اینکه ممکن است فایل مخرب اینترنتی از جانب هکر توسط یک ایمیل ساده ویدیویی ارسال شود و کلیک روی آن  منجر به اجرایی شدن فایل شده و در نتیجه به صفحه مورد نظر هکر متصل می شود.
 
 
سوم اینکه اگر شما از موتور جستجوی FireFax استفاده می‌کنید ، حتما افزونه و یا نرم افزار کاربردی No Script  که برای وبگردی ایمن در این موتور جستجو می باشد را نصب کنید؛ زیرا این افزونه در مواردی که از اسکریپت‌ های مخرب برای کلیک دزدی استفاده شده باشد، از حملات ممکن جلوگیری می‌کند.
 
 
 چهارم اینکه قبل از کلیک کردن روی لینک جذاب تبلیغاتی ،  به قسمت «URL» یا همان آدرس اینترنتی آن که با نگه داشتن ماوس روی لینک نشان داده  می‌شود، نگاه کنید و مطمئن شوید که  این آدرس با آدرس اصلی وب‌سایت که در نوار آدرس مرورگر است، همخوانی داشته باشد و یا حتما با توضیحاتی که برای لینک مورد نظر نوشته شده است مطابقت داشته باشد. در صورت عدم اطمینان از کلیک روی آن مطلب خودداری کنید.
 
 

 
گزارش از زینب نیک صفت
 

انتهای پیام/
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، کامپیوتری، نرم افزاری، فناوری ها، اینترنت، ،
برچسب‌ها:

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 114
بازدید کل : 96654
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1