خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

محاسبات کوانتومی یک فناوری نوظهوردر حوزه محاسبات و کامپیوتر است که هدف آن یافتن راه حل های سریع تر برای مسائلی است که در حال حاضر توسط ابر رایانه ها حل می شوند. به صورت نظری، رایانه های کوانتومی می توانند برای شکستن رمزنگاری آر اس ای، که معمولا در سراسر اینترنت استفاده می شوند به کار روند. محاسبات کوانتومی توسط محققانی که در زمینه ی فیزیک کوانتوم و محاسبات فعالیت می کنند، به کار گرفته می شوند.

 
در حال حاضر تنها شرکت آی بی ام رایانه های کوانتومی را به بازار عرضه کرده، اما این رایانه ها فقط برای کارهای تخصصی قابل استفاده هستند.
 
سیر تا پیاز کامپیوترهای کوانتومی
 
محاسبات کوانتومی یک فناوری نوظهور است که دیگر مشکلات محدودیتهای رایانه های ترانزیستوری سابق را ندارد. رایانه های ترانزیستوری متکی بر اعداد باینری، یعنی صفر و یکها هستند؛ در حالی که رایانه های کوانتومی از کیوبیت استفاده می کنند.

 البته می توان از اعداد باینری در کیوبیت استفاده کرد. اما مقادیر کیوبیتها به صورت جمع آثار هستند یعنی می توانند همزمان هم صفر باشند و هم یک. کیوبیت ها گنجایش دو بیت اعداد باینری را دارند که به آن اصطلاحا برنامه ریزی فوق متراکم می گویند. گفته می شود که رایانه های کوانتومی در انجام محاسبات بسیار سریعتر از رایانه های امروزی خواهند شد. در این صورت می توان محاسبات فشردهی کامپیوتری مانند تاشدگی پروتئین ها که امروزه توسط ابررایانه ها انجام می شوند را با هزینه ای کمتر با رایانه های کوانتومی انجام داد. با گذشت زمان و پیشرفت رایانه های کوانتومی پیش بینی می شود سرعت آنها بیشتر از سرعت رایانه های امروزی شود، البته این پیشرفت باید در زمینه ی پردازنده های کوانتومی و برنامه نویسی بر مبنای کیوبیت هم باشد.
 
سیر تا پیاز کامپیوترهای کوانتومی
 
چرا محاسبات کوانتومی اهمیت دارد؟ ....
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: کامپیوتری، سخت افزار، فناوری ها، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

هر سال که می‌گذرد اسمارت فون‌های قوی‌تر و بهتری روانه بازار می‌شوند و هر روز شاهد رشد تکنولوژی در این زمینه هستیم. البته گذر روز‌ها باعث حضور هرچه بیشتر تلفن‌های همراه در زندگی کاربران نیز می‌شوند و تقریبا باید همیشه این اسمارت فون‌ها در کنارمان باشند و گفته می‌شود که عدم حضور تلفن‌های همراه در کنار افراد باعث می‌شود که احساس ناراحتی بکنند.

هرچه باشد و اسمارت فون‌ها در هر بخشی هم که پیشرفت کرده باشند همچنان در زمینه باتری درجا می‌زنند. بسیاری از کاربران از طول عمر کوتاه باتری دستگاه خود ناراضی هستند و همیشه نگران این هستند که چه زمانی و در کجا باید دستگاه خود را به شارژر متصل کنند. اما با این اوصاف همچنان راه‌هایی وجود دارد تا کاربران بتوانند طول عمر باتری اسمارت فون خود را افزایش دهند. 

 
مصرف باتری گوشی را با زمینه مشکی کاهش دهید + آموزش
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: مقاله، کامپیوتری، سخت افزار، فناوری ها، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 5 بهمن 1394برچسب:کاهش مصرف باتری,گوش ,موبایل,بی سیم,, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1