خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با اشاره به راه اندازی کامل سیستم دیجیتال صوتی در این سینما گفت: درب های سینما نفت آبادان در شب عیدغدیر خم به روی شهروندان هنردوست آبادانی گشایش می یابد.

حبیب اله ابوالحسینی  افزود: بنا به درخواست اداره خدمات اجتماعی شرکت پالایش نفت آبادان مبنی بر لزوم همگام سازی سینما نفت با سایر سینماهای کشور و ضرورت تبدیل آن به یک سینمای دیجیتال، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و برای انجام این کار منبع اعتبار پیش بینی شد.

وی گفت: بر اساس اعلام مجری طرح، بهره برداری رسمی دوباره از سینما نفت، ۲۵ شهریورماه جاری امکان پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با اشاره به تصمیم برای خرید دستگاه دیجیتال پخش فیلم برای این سینما افزود: برای این منظور موضوع خرید، نصب و راه اندازی این سیستم دیجیتال از طریق برگزاری مناقصه برای تعیین پیمانکار به انجام رسید.

ابوالحسینی با اشاره به برآورد ۵۵۰ میلیون تومانی خرید این دستگاه دیجیتال در سال ۹۳، گفت: با توجه به افزایش نرخ خرید این دستگاه  در سال گذشته به مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان بایستی این موضوع به طور مجدد در هیئت مدیره مطرح و پس از جلب رضایت آنان نسبت به تامین منابع مالی آن اقدام شود.

وی از کمبود اعتبارات و در اختیار نداشتن نقدینگی مناسب به عنوان دلایل تاخیر در تامین اعتبار لازم برای راه اندازی دوباره سینما نفت نام برد و افزود: سینما نفت متعلق به تمامی مردم شهر است، اما به دلیل محدودیت منابع مالی از یک سو و لزوم توجه تمامی سازمانهای دولتی بر  سیاست اقتصاد مقاومتی، کار بازگشایی سینما نفت با تاخیر روبه رو شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: با تغییر سیستم نمایش فیلم سینما از آنالوگ به دیجیتال بار دیگر شاهد حضور پر شور و نشاط شهروندان فهیم، هنرمند و هنر دوست آبادانی برای تماشای فیلم در نخستین سینمای مدرن خاورمیانه خواهیم بود.

سینما نفت آبادان که به لحاظ سبک معماری و شهرت، در ایران بی‌همتاست، ظرفیت یک هزار و ۱۷۸ نفر تماشاگر را دارد، این بنای تاریخی و فرهنگی که در نزدیکی محله بوارده جنوبی قرار دارد با آجر نسوز قرمز رنگ، موسوم به آجر لندنی ساخته و در سال ۱۳۲۳ با نام سینما تاج افتتاح شد.

انتهای پیام/

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، اجتماعی، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 2 شهريور 1395برچسب: آبادان ، افتتاح سینما ، عید غدیر خم ، تامین اعتبار, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛در پی تعطیل شدن لیگ برتر جام خلیج فارس با صلاحدید کادر فنی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان تمرینات این تیم محبوب خوزستانی هم تعطیل و از روز پنج‌شنبه 28 مرداد ماه آغاز شد.

تمرینات تیم فوتبال صنعت نفت آبادان زیر نظر کادر فنی در حال انجام است تا برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر آماده‌تر شوند.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم نفت تهران می‌رود و در پایتخت با این تیم مسابقه خواهد داد.

دیدار تیم فوتبال صنعت نفت آبادان و تیم نفت تهران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر روز جمعه 19 شهریور ماه در تهران برگزار خواهد شد.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر در دوره شانزدهم روز 21 مرداد میزبان سپاهان اصفهانی بود که که با تک گل محمد شادکام پیروز شد.

طلایی‌پوشان آبادانی پس از گذشته 4 هفته از فصل شانزدهم این لیگ 8 امتیاز  کسب کرده‌اند و در رده سوم جدول قرار دارند.

انتهای پیام/

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، ورزش، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 2 شهريور 1395برچسب: آبادان ، تیم فوتبال ، برگزاری تمرینات ، صنعت نفت, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناس حوزه امنیت، مارک وینستین چند روش ساده را برای حفاظت از حریم شخصی در دنیای مجازی پیشنهاد کرد. با انجام این روش های ساده می توانیداز اطلاعات خود در این فضا محافظت کنید.

1 .با مرورگر امن وب گردی کنید.

ساختار همه مرورگرها به یکدیگر شبیه نیست. در اولین گام، به قسمت تنظیمات privacy setting  مرورگر خود بروید و امنیت آن را بالا ببرید. همچنین باید بدانید که مثلا مرورگری مانند کروم تاریخچه وبگردی شما را نگه می دارد. برخی مرورگر ها مانند تور هیچ ردی از شما در اینترنت باقی نمی گذارند.

2 . مراقب آنچه جستجو می کنید، باشید.

سابقه جستجوی شما در گوگل، تاریخچه اطلاعاتی از شما می سازد که شاید بعدها در اختیار شرکت ها و حتی دولت ها قرار گیرد.

3 .اپلیکیشن واتس اپ آنطور که فکر می کنید، امن نیست.

برای میلیون ها نفر در جهان، اپلیکیشن واتس اپ، به عنوان اپلیکیشنی که تمام چت ها را رمزگذاری می کند ، شناخته می شود.اما ای کاش این اپلیکیشن همانطور که اعلام کرد تمام مکالمات را رمزگذاری می کرد، البته احتمال هک آن کم است ، چون واتس آپ از سیستم رمزگذاری جهانی استفاده می کند .
 
4. از فضای ذخیره ابری رمزگذاری شده استفاده کنید.


مطمئناً اپلیکیشن های زیادی برای ذخیره فایل ها در فروشگاه های نرم افزار یافت می شود اما مهم این است که اطلاعات شما امن بماند. به عنوان مثال اپلیکیشن " spider oak " تمام فایل های شما را در گوشی شما رمزگذاری می کند و سپس آن را بر روی مرکز داده های خود آپلود می کند. لازم است بدانید این اپلیکیشن محبوب ادوارد اسنودن برای ذخیره فایل هاست.

5.شبکه های اجتماعی به دلایل مختلف از اطلاعات شما استفاده میکنند.

فیسبوک هرگز کتمان نمی کند که به جهان باز و انتشار اطلاعات بدون هیچ مرز و محدودیتی باور دارد. چنین سیاستی  منجر به ورود به حریم خصوصی افراد برای استفاده از ترفندهای تبلیغاتی  و حتی امنیتی شده است. این امر برای کنترل نیاز های جوامع هدف صورت میگیرد.

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، کامپیوتری، فناوری ها، ،
برچسب‌ها:

سال ۶۵ تابلویی از تمثال حضرت‌علی(ع) اثر علی‌اشرف والی به نمایش درآمد که براساس تصدیق مراجع و تأیید علمای حوزه علمیه شبیه‌ترین نقاشی به چهره امیرالمؤمنین(ع) شناخته شد.

امام علی  شبیه‌ترین نقاشی به چهره امیرالمؤمنین(ع)براساس تصدیق مراجع/عکس

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز،علی‌اشرف والی؛ استاد پیشکسوت نقاشی ۱۱ دی سال ۱۳۸۹ به دلیل کهولت سن، چشم از جهان فرو بست و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام می‌گیرد؛ هنرمندی که رهبر معظم انقلاب به پاس هنر متعهد او، درگذشتش را تسلیت گفتند.

اما آنچه موجب شد علی‌اشرف والی، آوازه‌ای بیشتر از یک هنرمند نقاش پیدا کند اتفاقی بود که در دوران نوجوانی برای او افتاد؛ رؤیای صادقه‌ای که در خواب می‌بیند و همین امر موجب می‌شود تا با وجود آنکه تا آن لحظه قرابتی با عالم هنر نداشته است، تصمیم بگیرد تا این هنر را به بهترین وجه بیاموزد و حتی در دوران جوانی رشته دانشگاهی خود را در دانشکده هنرهای زیبا، نقاشی انتخاب کند.

اما بهتر است ماجرایی که در نوجوانی برای وی رخ داد و سبب شیفتگی او به هنر نقاشی شده را از زبان خود استاد بشنویم:«۱۳ ساله بودم که رؤیای صادقه‌ای را دیدم؛ در خواب با چهره نورانی مردی مواجه شدم که آنقدر برایم آشنا بود که انگار سالیان سال بود می‌شناسمش، آری او کسی نبود جز علی بن ابیطالب(ع). از آن زمان عزم خود را جزم کردم تا هنر نقاشی را فرا گیرم تا شاید بتوانم آنچه را که در خواب دیدم روی بوم پیاده کنم».

والی در دانشکده از محضر اساتیدی همچون علی‌محمد حیدریان، رفیع حالتی بهره برد و البته در این سیر هنری بیشتر از همه اسماعیل آشتیانی او را در استفاده از شیوه‌های کلاسیک در طرح و رنگ یاری رساند.

ممارست و مجاهدت والی برای آموختن تمام اسلوب و فنون هنر نقاشی سالها به طول می‌انجامد و در این زمان او مجموعه‌ای از آثار خود را در زمینه نگارگری، تذهیب، صفحه آرایی و حتی خوشنویسی خلق و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

سال ۴۴ بود که این هنرمند فقید، تصمیم می‌گیرد، هدف عالی خود از فراگیری هنر نقاشی را عملی کند؛ پس دست به کار خلق تابلویی می‌شود که ۲۱ سال از عمر هنری خود را به آن اختصاص می‌دهد، تابلویی که با حساسیت وی مو به مو منطبق با همان چیزی که در نوجوانی آن را به خواب دیده بود اجرا شد.

سال ۶۵ تابلو به نمایش درمی‌آورد؛ بسیاری از جمله مراجع و علمای حوزه‌های علمیه آن را دیدند و با توجه به مصادیق و مشاهداتی که در مورد چهره ظاهری حضرت علی(ع) در مکتوبات مذهبی وجود داشت، همگی به تصدیق آن پرداخته و به زعم ایشان این اثر، شبیه‌ترین نقاشی به تمثال مبارک حضرت امیر(ع) شناخته شد.

اما شبیه‌ترین نقاشی به تمثال مبارک حضرت علی(ع) اکنون در موزه آستان قدس رضوی است؛ ویژگی بارز این اثر آن است که برخلاف سایر نقاشی‌هایی که معمولاً از تمثال حضرت‌علی(ع) سراغ داریم که به دست ایشان ذوالفقار داده شده است، در این نقاشی ذوالفقار به زمین گذاشته شده و قرآن در دستان ایشان قرار گرفته است.

 

ایکنا

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مذهبی، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 2 ارديبهشت 1395برچسب:چهره امیرالمؤمنین(ع),چهره امیرالمؤمنین(ع),,شبیه‌ترین نقاشی, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]
حجت الاسلام رمضانعلی زاده با اشاره به ارتباط ماه رجب با حضرت حجت(عج) گفت: خواندن سه دعا در مفاتیح الجنان برای ماه رجب وارد شده که هر سه از ناحیه امام عصر(عج) به دست ما رسیده است.

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، حجت الاسلام عباس رمضانعلی زاده، از کارشناسان مهدوی درباره ارتباط ماه رجب با امام زمان (عج) اظهار کرد: ما در مفاتیح سه دعا داریم که خواندن آنها در ماه رجب وارد شده است و اتفاقا این سه دعا از ناحیه امام عصر (عج) به دست ما رسیده است.

 

 وی افزود: یکی از این دعاها، توقیعی است که نائب خاص امام، «محمد بن عثمان بن سعید» از ناحیه مقدسه گرفته و مطرح کرده است و با این فراز شروع می شود: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَعَانِي جَمِيعِ مَا يَدْعُوكَ بِهِ وُلاَةُ أَمْرِكَ...خدایا من تو را می خوانم به همه آنچه که والیان امر تو به واسطه آن تو را می خوانند» این دعا در کتاب «مفاتیح الجنان» در بخش اعمال ماه رجب ذکر شده و در فرازی از آن می فرماید: «لَا فَرْقَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهَا إلَّا أَنَّهُمْ عِبَادُكَ وَ خَلْقُكَ؛ بارالها میان تو و میان محمد و آل محمد (ص) تفاوتی نیست مگر اینکه آنها بنده و مخلوق تو هستند.»

 

 این کارشناس مهدویت در توضیح و تبیین این فراز از دعای ویژه ی ماه رجب گفت: این فراز می تواند پاسخ شبهه های غلوکنندگان درباره ائمه علیه السلام باشد که به صراحت آنها را بنده و مخلوق خداوند معرفی می کند و می فرماید: «آنها بندگان و مخلوقات خدا هستند.»

 

 حجت الاسلام رمضانعلی زاده تاکید کرد: دومین دعای ویژه ای که در ماه رجب توصیه شده توقیعی است از«حسین بن روح نوبختی» (از نواب خاص امام زمان (عج) که ایرانی نیز بوده است) که در خلال این دعا توصیه شده است که در ماه رجب به دو مولود این ماه متوسل شویم. این دو نیز در کتاب مفاتیح الجنان و در همان بخش موجود است.

 

 وی در ادامه با اشاره به سومین دعا یا به عبارت درست زیارت ویژه رجب بیان کرد: دعای سوم که در اصل یک زیارت نامه عام است نیز از طریق «حسین بن روح نوبختی» نقل شده است که با آن می توان همه ائمه علیه السلام  را زیارت کرد و در حرم همه امامان (ع) قابلیت قرائت دارد. این زیارت نامه دارای مضامین و محتوای بلندی است.

 

 حجت الاسلام رمضانعلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت های مختلف ماه رجب و نحوه ی بهره مندی از آنها برای ارتباط با امام زمان (عج) و مباحث مهدوی اشاره و ابراز کرد: در رابطه با مناسبت های ماه رجب باید توجه داشته باشیم که ماه رجب با ولادت امام باقر علیه السلام  آغاز شد. «باقرالعلوم» به معنای شکافنده علوم انبیاء و مرسلین است. اگر امام باقر علیه السلام شکافنده علوم هستند، امام مهدی (عج) نیز آورنده علوم هستند. چرا که بر اساس روایات علم 27 حرف است که از اول خلقت تا زمان ظهور تنها دو حرف آن کشف می شود و 25 حرف باقیمانده در زمان ظهور و با آمدن امام (عج)‌ کشف خواهد شد.

 

 وی یادآور شد: روز سوم رجب نیز مصادف بود با شهادت امام هادی علیه السلام که ایشان در رابطه با مباحث مهدوی فرمایشی دارند مبنی بر این که «اگر علمای ربانی در زمان غیبت مهدی عجل الله تعالی فرجه نبودند و مردم را از شک و شبهه های دشمنان نسبت به دین آگاه نمی کردند، همگان مرتد می شدند.» روز نهم رجب خجسته سالروز ولادت امام جواد علیه السلام است، موضوع امامت امام جواد (ع) در سن خردسالی خود بسترساز پذیرش امامت یک کودک در مذهب تشیع است. تا زمان امام جواد علیه السلام چنین چیزی سابقه نداشته است و امامت آن حضرت و همچنین امام هادی علیهما السلام در سن خردسالی، شرایط را به گونه ای رقم زد که پذیرش امامت حضرت مهدی علیه السلام در پنج سالگی برای شیعیان دشوار نباشد.

 

 حجت الاسلام رمضانعلی زاده در ادامه با اشاره به روز نیمه رجب و سالروز شهادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها تصریح کرد: شان و مقام این بانوی مجلله ی مکرمه تا حدی است که حضرت حجت علیه السلام به سید بن طاووس فرمودند: «سلام ما را به شیعیان برسان و بگو که برای تعجیل در امر فرج، عمه ام زینب سلام الله علیها را واسطه قرار دهند.»

 

 وی در همین رابطه گفت: اگر در نیمه رجب «اعمال ام داود» انجام می شود باید گفت «ام داود» این امت حضرت زینب سلام الله علیها است. «ام داود» نام زنی است که فرزندش در بغداد در بند و زندان بود و او برای آزادی پسرش از محضر امام صادق علیه السلام درخواست دعایی کرد و امام (ع)‌ اعمال ویژه ای را به او آموختند که پس از انجام آن فرزندش آزاد شد. اما ما می بینیم که حضرت زینب سلام الله علیها حتی دو فرزند خویش را در راه امام زمانش حضرت اباعبدالله علیه السلام تقدیم می کند.

 

 این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به 27 رجب و بعثت پیامبر اعظم صل الله علیه وآله خاطرنشان کرد: از مناسبت های بزرگ ماه رجب، مسئله مبعث نبی مکرم اسلام (ص) است. این رویداد ارتباط وسیع و وثیقی با موضوع مهدویت دارد. نخست ارتباط آن مسئله شباهت های محمد آخر(خاتم الاوصیا) با محمد اول (خاتم الانبیاء) است. همچنان که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) برای تکمیل و تتمیم مکارم اخلاق مبعوث شدند، امام باقر علیه السلام می فرمایند که: «مهدی ماعجل الله تعالی فرجه نیز برای تکمیل اخلاق می آید.»

 

 وی در پایان یادآور شد: رسول گرامی اسلام (ص)‌ با شرک و بت پرستی مبارزه کرد و حضرت حجت (عج) نیز با شرک و بت پرستی مبارزه می کنند. با این تفاوت که بت های زمان پیامبر (ص) از سنگ و چوب بود و بت های زمان امام مهدی علیه السلام سخت تر از آن هستند. چرا که شامل افکار انحرافی و قرائت های مختلف و برداشت ها و تفسیر به رأی ها از قرآن است و بسیاری از مسلمین با استناد به همین برداشت های شخصی خود از قرآن و تفسیر به رأی از آیات کتاب الهی، به مقابله با امام زمان علیه السلام برمی خیزند.

مشرق

 

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مذهبی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 2 ارديبهشت 1395برچسب:ماه رجب, امام زمان(عج),امام,امامان معصوم, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 21 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 535
بازدید کل : 97692
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1