خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

سال ۶۵ تابلویی از تمثال حضرت‌علی(ع) اثر علی‌اشرف والی به نمایش درآمد که براساس تصدیق مراجع و تأیید علمای حوزه علمیه شبیه‌ترین نقاشی به چهره امیرالمؤمنین(ع) شناخته شد.

امام علی  شبیه‌ترین نقاشی به چهره امیرالمؤمنین(ع)براساس تصدیق مراجع/عکس

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز،علی‌اشرف والی؛ استاد پیشکسوت نقاشی ۱۱ دی سال ۱۳۸۹ به دلیل کهولت سن، چشم از جهان فرو بست و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام می‌گیرد؛ هنرمندی که رهبر معظم انقلاب به پاس هنر متعهد او، درگذشتش را تسلیت گفتند.

اما آنچه موجب شد علی‌اشرف والی، آوازه‌ای بیشتر از یک هنرمند نقاش پیدا کند اتفاقی بود که در دوران نوجوانی برای او افتاد؛ رؤیای صادقه‌ای که در خواب می‌بیند و همین امر موجب می‌شود تا با وجود آنکه تا آن لحظه قرابتی با عالم هنر نداشته است، تصمیم بگیرد تا این هنر را به بهترین وجه بیاموزد و حتی در دوران جوانی رشته دانشگاهی خود را در دانشکده هنرهای زیبا، نقاشی انتخاب کند.

اما بهتر است ماجرایی که در نوجوانی برای وی رخ داد و سبب شیفتگی او به هنر نقاشی شده را از زبان خود استاد بشنویم:«۱۳ ساله بودم که رؤیای صادقه‌ای را دیدم؛ در خواب با چهره نورانی مردی مواجه شدم که آنقدر برایم آشنا بود که انگار سالیان سال بود می‌شناسمش، آری او کسی نبود جز علی بن ابیطالب(ع). از آن زمان عزم خود را جزم کردم تا هنر نقاشی را فرا گیرم تا شاید بتوانم آنچه را که در خواب دیدم روی بوم پیاده کنم».

والی در دانشکده از محضر اساتیدی همچون علی‌محمد حیدریان، رفیع حالتی بهره برد و البته در این سیر هنری بیشتر از همه اسماعیل آشتیانی او را در استفاده از شیوه‌های کلاسیک در طرح و رنگ یاری رساند.

ممارست و مجاهدت والی برای آموختن تمام اسلوب و فنون هنر نقاشی سالها به طول می‌انجامد و در این زمان او مجموعه‌ای از آثار خود را در زمینه نگارگری، تذهیب، صفحه آرایی و حتی خوشنویسی خلق و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

سال ۴۴ بود که این هنرمند فقید، تصمیم می‌گیرد، هدف عالی خود از فراگیری هنر نقاشی را عملی کند؛ پس دست به کار خلق تابلویی می‌شود که ۲۱ سال از عمر هنری خود را به آن اختصاص می‌دهد، تابلویی که با حساسیت وی مو به مو منطبق با همان چیزی که در نوجوانی آن را به خواب دیده بود اجرا شد.

سال ۶۵ تابلو به نمایش درمی‌آورد؛ بسیاری از جمله مراجع و علمای حوزه‌های علمیه آن را دیدند و با توجه به مصادیق و مشاهداتی که در مورد چهره ظاهری حضرت علی(ع) در مکتوبات مذهبی وجود داشت، همگی به تصدیق آن پرداخته و به زعم ایشان این اثر، شبیه‌ترین نقاشی به تمثال مبارک حضرت امیر(ع) شناخته شد.

اما شبیه‌ترین نقاشی به تمثال مبارک حضرت علی(ع) اکنون در موزه آستان قدس رضوی است؛ ویژگی بارز این اثر آن است که برخلاف سایر نقاشی‌هایی که معمولاً از تمثال حضرت‌علی(ع) سراغ داریم که به دست ایشان ذوالفقار داده شده است، در این نقاشی ذوالفقار به زمین گذاشته شده و قرآن در دستان ایشان قرار گرفته است.

 

ایکنا

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مذهبی، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 2 ارديبهشت 1395برچسب:چهره امیرالمؤمنین(ع),چهره امیرالمؤمنین(ع),,شبیه‌ترین نقاشی, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

وقتی کسی می گوید هر روز حمام نمی کند شاید به نظر خیلی ها عجیب بیاید، اما آیا واقعا لازم است هر روز دوش بگیریم؟ بررسی های علمی نشان داده که روزانه حمام کردن، آن طور هم که فکر می کنیم کار درستی نیست. این مطلب را بخوانید تا بفهمید چرا کمتر حمام کردن به نفع شماست.

مضرات جالب زیاد حمام کردن

زیاد حمام کردن باعث خشکی پوست می شود
زیاد حمام کردن و زدن زیاد صابون به پوست خوب نیست، ولی به سختی می توان افراد را متقاعد کرد که از صابون باید زمانی استفاده کنند که واقعا لازم است. صابون چربی پوست را از بین می برد. در نتیجه پوست شما خشک شده و بافت زبر و خشنی پیدا می کند. از صابون باید در نواحی خاصی استفاده کرد، مانند کشاله ران، زیربغل، و کف پاها. پوست ما قابلیت شگفت انگیزی برای تمیز کردن خودش دارد.

عادت روزانه حمام کردن، عادت چندان درستی نیست
بیشتر چیزهایی که امروزه برای سلامتی و سبک زندگی ارائه می شوند، برای اثبات ادعای شان پشتوانه علمی چندانی ندارند. اکنون برای تان توضیح می دهیم که چرا عادت روزانه حمام کردن، عادت چندان درستی نیست.

* لایه بیرونی پوست شما از سلول های مرده ای تشکیل شده است که از لایه های زیرین محافظت می کند.
* لایه بیرونی پوست توسط چربی ها یا لیپیدها حفظ می شود که مسئول حفظ رطوبت پوست هستند.
* زمانی که به حمام می روید و پوست تان را می سابید، این لایه چربی را از روی پوست تان جدا می کنید.
* هر چه بیشتر دوش بگیرید، آسیب بیشتری به لایه بیرونی پوست وارد می کنید.

* زیاد حمام کردن مانع رشد باکتری های مفید روی پوست تان می شود. این باکتری های خوب برای محافظت از پوست و بدن در برابر عفونت ها لازم هستند.
* در اثر مکررا حمام کردن، پوست شما فرصت کمتری برای ترمیم خود بواسطه تولید چربی طبیعی در اختیار دارد.
* دوش گرفتن زیاد برای موهای تان هم خوب نیست. پیامدهای منفی زیاد حمام کردن برای موها شامل خشکی و شکنندگی و کدر شدن موها و بیشتر شدن احتمال شوره سر است. در بعضی موارد، موها ممکن است چرب هم شوند، زیرا پوست سر مجبور می شود برای جبران خشکی خود، بیش از حد فعالیت کند.


فواید کمتر حمام کردن
- صرفه جویی در وقت
- صرفه جویی در مصرف آب
- صرفه جویی در هزینه های مربوط به مواد تمیزکننده پوست و مو

وقتی هر روز دوش نمی گیرید، چطور ظاهری تمیزتر و آراسته تر داشته باشید؟
بیشتر ما به این باور عادت کرده ایم که باید هر روز دوش بگیریم و گاهی حتی توجهی هم نداریم که به نفع ما نیست. با این حال، این امکان وجود دارد که هر روز حمام نکنیم، ولی تمیز هم به نظر برسیم. در اینجا چند توصیه مفید برای تان داریم:
√ پیش از خواب آرایش تان را پاک کنید. این کار باعث می شود منافذ پوست مسدود نشوند و با احساس خوبی از خواب بیدار شوید.
√ هر روز صبح لباس تمیزی بپوشید.

√ با یک حوله یا لیف کوچک مرطوب، کشاله ران، زیربغل و ... را تمیز کنید.
√ برای درخشش پوست تان، از کرم های روشن کننده پوست استفاده کنید.
√ از دئودورانت هایی استفاده کنید که رگه های سفید روی پوست تان باقی نگذارند. همچنین، سراغ محصولاتی بروید که بوی تندی نداشته باشند.
√ لباس های تان را از پارچه های با الیاف طبیعی تهیه کنید، مخصوصا در تابستان مانند لباس نخی. پوشیدن لباس با الیاف مصنوعی (نایلونی) باعث بوی بد عرق می شود، حتی اگر هر روز هم دوش بگیرید.
√ موهای زیربغل تان را مرتب بزنید.
√ به موهای تان مدل دهید.
√ از کرم مرطوب کننده زیاد استفاده نکنید.
√ برای عرق زدایی طبیعی از زیربغل، از سرکه سیب استفاده کنید.

حرف آخر
روزانه حمام کردن، چربی طبیعی پوست را از بین می برد، در نتیجه پوست خشک شده و بیشتر در معرض تحریک و التهاب قرار می گیرد. حمام کردن مفرط، یعنی فرسایش زیاد پوست.
پوست شما می تواند خودش را تمیز کند و کارهای زیاد وجود دارد که می توانید انجام دهید تا جوری به نظر برسید که انگار همین الان از زیر دوش بیرون آمده اید!

منبع : تبیان

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 28 فروردين 1395برچسب:مضرات استحمام زیاد ,,مضرات زیاد حمام کردن, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان،در دنیایی که به نظر می‌رسد همه چیز اختراع شده است، تولید محصولات جدیدی که ما با دیدن آن‌ها شگفت‌زده شویم سخت به نظر می‌رسد

در اینجا اختراعاتی را به شما معرفی می‌کنیم که به آن‌ها نیاز داشتیم اما نمی‌دانستیم که وجود دارند.

1. هندوانه بُر

اختراعات بسیار کاربردی که شاید از وجودشان خبر ندارید+تصاویر

2. سر خودکار به عنوان قاشق، چنگال و چاقو

اختراعات بسیار کاربردی که شاید از وجودشان خبر ندارید+تصاویر

3. چنگال برنده پیتزا

اختراعات بسیار کاربردی که شاید از وجودشان خبر ندارید+تصاویر

4. قفل USB

اختراعات بسیار کاربردی که شاید از وجودشان خبر ندارید+تصاویر

5. جمع کننده دستمال توالت

اختراعات بسیار کاربردی که شاید از وجودشان خبر ندارید+تصاویر

انتهای پیام/

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مقاله، کامپیوتری، سخت افزار، ،
برچسب‌ها:
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان دانشگاه بروک کانادا موفق به ساخت نانو ماشینی شدند که می‌تواند در شناسایی ویروس یا ترکیبات بیماری‌زا مفید باشد آنها به نانو ذرات 20 نانومتری، رشته‌های بلند و کوتاه DNA را متصل کردند تا بتوانند عوامل بیماری زا را شناسایی کنند.
 
این رشته‌های بلند DNA حاوی توالی ژنتیکی از عوامل بیماری هستند همچنین روی سطح این رشته‌ها می‌توان از ترکیبات فلورسانس استفاده کرد زمانی که زیست مواد مربوط به عامل بیماری در خون وجود داشته باشد این ماشین شروع به کار می‌کند.
 
در این حالت رشته  DNA بلند موجب بریده شدن رشته DNA کوتاه شده می‌شود که این کار منجر به ایجاد سیگنال‌های فلورسانس می‌شود نتیجه این فرآیند ایجاد درخشش است.
 
این نانو ماشین که به نوبوت شهرت یافته، از مولکول‌های سنتز شده مختلف نظیر الماس و اورگانیسم‌های آلی نظیر ویروس تشکیل شده و فرایند دارورسانی و حتی جراحی را نیز تسهیل می‌کند.
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مقاله، اجتماعی، فناوری ها، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 23 اسفند 1394برچسب: ویروس‌ها ,پزشکی,, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ثقه‌الاسلام کلینی از محدثان بزرگ شیعه آورده است که چون حضرت فاطمه زهرا(س) از دنیا رفت، امیرالمؤمنین وی را پنهان به خاک سپرد و آثار قبر را از میان برد. در این مقدار از نقل اتفاق نظر وجود دارد.
«شیخ مفید» اضافه  کرده است: و آنگاه که دفن پایان یافت و دست‌ها را از خاک قبر تکان داد، اندوه چون سیلی بر او هجوم آورد و اشک‌ها بر صورت مبارک فرو ریخت، ناچار به قبر پیامبر(ص) روی کرده، همه دردی که بر دلش می‌گذاشت را با ایشان در میان نهاد و گفت: یا رسول‌الله! سلام من و سلام دخترت فاطمه بر تو باد؛ همان دخترت که حبیبه و نور خوابیده است و خداوند خواست که به سرعت به تو ملحق شد.
یا رسول‌‌الله ! از فراق دختر برگزیده تو صبر و شکیبایی بر مصیبت، سنت بازمانده از خود شماست.
من تو را به دست خود به قبر نهاده و به خاک سپردم در حالی که سر شما بر روی سینه من بود، جان سپردی.
در قرآن بهترین سخن آمده: «انالله و انا الیه راجعون»
یا رسول‌الله! آن امانتی که به من سپرده شده بود، باز پس گرفته شد و زهرا از دست من رفت و نزد تو آرمید.
یا رسول‌الله! چقدر این آسمان نیلگون و زمین تیره در نظر من زشت شده است. غم و اندوه من، ابدی و ماندگار شده است و شب من با بی‌خوابی می‌گذرد. این غم از قلب من خارج نمی‌شود تا زمانی که خداوند مرا در آن خانه‌‌ای که تو در آن هستی، وارد نماید. در دلم دردی است که گویی زخمی چرکین دارد و اندوهی دارم که مانند آتش برافروخته است، چه زود بود که بین ما جدایی افتد. از این فراق تنها به خدا شکایت می‌برم.
دخترت به زودی تو را از اینکه امت تو پشت به پشت هم دادند تا حق او را پایمال نمایند، آگاه خواهد کرد! سرگذشت او را با اصرار جویا شو و گزارش حال را از وی بخواه! زیرا چه بسیار غم وغصه‌هایی که در دل او جمع شده بودند و او در دنیا راهی برای گفتن آن نیافت. اما او آنها را برای تو خواهد گفت و خداوند که بهترین حکم‌کنندگان است، داوری خواهد کرد.
سلام من بر شما باد، سلامی برای وداع، نه از سر خستگی و ملامت! اگر بروم، از ملامت و خستگی نیست و اگر بمانم به علت بدگمانی «به وعده‌های الهی» نیست که به یقین می‌دانم خدا به صابرین وعده ثواب داده است.
آنگه آهی از سر درد کشید و بعد اضافه فرمود: ناگزیر صبر و شکیبایی مبارک‌تر و نیکوتر است. به راستی اگر بیم چیرگی ستمکاران نبود و قبر تو آشکار نمی‌شد، در کنار قبر تو برای همیشه می‌ماندم و برای این مصیبت بزرگ، نظیر مادری داغ دیده، ناله و فریاد می‌کردم.
بعد باز هم با رسول خدا (ص) سخن گفت: خداوند می‌بیند که دختر تو مخفیانه دفن می‌شود! حق وی را به زور خوردند و او را از ارثش باز داشتند. در صورتی که از زمان و تا به حال چندان مدتی نگذشته و یاد تو کهنه نشده است.
یا رسول‌الله!  صلوات خدا بر تو و سلام و خشنودی خدا بر فاطمه اطهر باد. (1)
مدائنی هم گفته است: چون امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) از دفن دختر پیامبر (ص) فراغت یافت. بر سر قبر او ایستاد و این دو بیت را انشاء کرد: « لکل اجتماع من خليلين فرقة وکل الذي دون الفراق قليل / و انّ افتقادي فاطمه بعد احمد دليل علي ان لا يدوم خليل» یعنی برای هر دوستی جدايی و فراقی است و اين دوریها و فراق است که پایان ناپذير است. فقدان فاطمه بعد از رحلت پيامبر(ص) تنها دلیل برای کوتاه بودن دوستی ها است. (2)
اشعار دیگر نیز به آن حضرت(ع) منسوب داشته‌اند که همه نشانه آزردگی خاطر و سوز درونی ایشان است.

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: مذهبی، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 23 اسفند 1394برچسب:شعرامیرالمؤمنین(ع),حضرت فاطمه(س) , ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 58
بازدید ماه : 508
بازدید کل : 97160
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1