خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان،در دنیایی که به نظر می‌رسد همه چیز اختراع شده است، تولید محصولات جدیدی که ما با دیدن آن‌ها شگفت‌زده شویم سخت به نظر می‌رسد

در اینجا اختراعاتی را به شما معرفی می‌کنیم که به آن‌ها نیاز داشتیم اما نمی‌دانستیم که وجود دارند.

1. هندوانه بُر

اختراعات بسیار کاربردی که شاید از وجودشان خبر ندارید+تصاویر

2. سر خودکار به عنوان قاشق، چنگال و چاقو

اختراعات بسیار کاربردی که شاید از وجودشان خبر ندارید+تصاویر

3. چنگال برنده پیتزا

اختراعات بسیار کاربردی که شاید از وجودشان خبر ندارید+تصاویر

4. قفل USB

اختراعات بسیار کاربردی که شاید از وجودشان خبر ندارید+تصاویر

5. جمع کننده دستمال توالت

اختراعات بسیار کاربردی که شاید از وجودشان خبر ندارید+تصاویر

انتهای پیام/

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مقاله، کامپیوتری، سخت افزار، ،
برچسب‌ها:
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان دانشگاه بروک کانادا موفق به ساخت نانو ماشینی شدند که می‌تواند در شناسایی ویروس یا ترکیبات بیماری‌زا مفید باشد آنها به نانو ذرات 20 نانومتری، رشته‌های بلند و کوتاه DNA را متصل کردند تا بتوانند عوامل بیماری زا را شناسایی کنند.
 
این رشته‌های بلند DNA حاوی توالی ژنتیکی از عوامل بیماری هستند همچنین روی سطح این رشته‌ها می‌توان از ترکیبات فلورسانس استفاده کرد زمانی که زیست مواد مربوط به عامل بیماری در خون وجود داشته باشد این ماشین شروع به کار می‌کند.
 
در این حالت رشته  DNA بلند موجب بریده شدن رشته DNA کوتاه شده می‌شود که این کار منجر به ایجاد سیگنال‌های فلورسانس می‌شود نتیجه این فرآیند ایجاد درخشش است.
 
این نانو ماشین که به نوبوت شهرت یافته، از مولکول‌های سنتز شده مختلف نظیر الماس و اورگانیسم‌های آلی نظیر ویروس تشکیل شده و فرایند دارورسانی و حتی جراحی را نیز تسهیل می‌کند.
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، مقاله، اجتماعی، فناوری ها، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 23 اسفند 1394برچسب: ویروس‌ها ,پزشکی,, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ثقه‌الاسلام کلینی از محدثان بزرگ شیعه آورده است که چون حضرت فاطمه زهرا(س) از دنیا رفت، امیرالمؤمنین وی را پنهان به خاک سپرد و آثار قبر را از میان برد. در این مقدار از نقل اتفاق نظر وجود دارد.
«شیخ مفید» اضافه  کرده است: و آنگاه که دفن پایان یافت و دست‌ها را از خاک قبر تکان داد، اندوه چون سیلی بر او هجوم آورد و اشک‌ها بر صورت مبارک فرو ریخت، ناچار به قبر پیامبر(ص) روی کرده، همه دردی که بر دلش می‌گذاشت را با ایشان در میان نهاد و گفت: یا رسول‌الله! سلام من و سلام دخترت فاطمه بر تو باد؛ همان دخترت که حبیبه و نور خوابیده است و خداوند خواست که به سرعت به تو ملحق شد.
یا رسول‌‌الله ! از فراق دختر برگزیده تو صبر و شکیبایی بر مصیبت، سنت بازمانده از خود شماست.
من تو را به دست خود به قبر نهاده و به خاک سپردم در حالی که سر شما بر روی سینه من بود، جان سپردی.
در قرآن بهترین سخن آمده: «انالله و انا الیه راجعون»
یا رسول‌الله! آن امانتی که به من سپرده شده بود، باز پس گرفته شد و زهرا از دست من رفت و نزد تو آرمید.
یا رسول‌الله! چقدر این آسمان نیلگون و زمین تیره در نظر من زشت شده است. غم و اندوه من، ابدی و ماندگار شده است و شب من با بی‌خوابی می‌گذرد. این غم از قلب من خارج نمی‌شود تا زمانی که خداوند مرا در آن خانه‌‌ای که تو در آن هستی، وارد نماید. در دلم دردی است که گویی زخمی چرکین دارد و اندوهی دارم که مانند آتش برافروخته است، چه زود بود که بین ما جدایی افتد. از این فراق تنها به خدا شکایت می‌برم.
دخترت به زودی تو را از اینکه امت تو پشت به پشت هم دادند تا حق او را پایمال نمایند، آگاه خواهد کرد! سرگذشت او را با اصرار جویا شو و گزارش حال را از وی بخواه! زیرا چه بسیار غم وغصه‌هایی که در دل او جمع شده بودند و او در دنیا راهی برای گفتن آن نیافت. اما او آنها را برای تو خواهد گفت و خداوند که بهترین حکم‌کنندگان است، داوری خواهد کرد.
سلام من بر شما باد، سلامی برای وداع، نه از سر خستگی و ملامت! اگر بروم، از ملامت و خستگی نیست و اگر بمانم به علت بدگمانی «به وعده‌های الهی» نیست که به یقین می‌دانم خدا به صابرین وعده ثواب داده است.
آنگه آهی از سر درد کشید و بعد اضافه فرمود: ناگزیر صبر و شکیبایی مبارک‌تر و نیکوتر است. به راستی اگر بیم چیرگی ستمکاران نبود و قبر تو آشکار نمی‌شد، در کنار قبر تو برای همیشه می‌ماندم و برای این مصیبت بزرگ، نظیر مادری داغ دیده، ناله و فریاد می‌کردم.
بعد باز هم با رسول خدا (ص) سخن گفت: خداوند می‌بیند که دختر تو مخفیانه دفن می‌شود! حق وی را به زور خوردند و او را از ارثش باز داشتند. در صورتی که از زمان و تا به حال چندان مدتی نگذشته و یاد تو کهنه نشده است.
یا رسول‌الله!  صلوات خدا بر تو و سلام و خشنودی خدا بر فاطمه اطهر باد. (1)
مدائنی هم گفته است: چون امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) از دفن دختر پیامبر (ص) فراغت یافت. بر سر قبر او ایستاد و این دو بیت را انشاء کرد: « لکل اجتماع من خليلين فرقة وکل الذي دون الفراق قليل / و انّ افتقادي فاطمه بعد احمد دليل علي ان لا يدوم خليل» یعنی برای هر دوستی جدايی و فراقی است و اين دوریها و فراق است که پایان ناپذير است. فقدان فاطمه بعد از رحلت پيامبر(ص) تنها دلیل برای کوتاه بودن دوستی ها است. (2)
اشعار دیگر نیز به آن حضرت(ع) منسوب داشته‌اند که همه نشانه آزردگی خاطر و سوز درونی ایشان است.

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: مذهبی، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 23 اسفند 1394برچسب:شعرامیرالمؤمنین(ع),حضرت فاطمه(س) , ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]
به گزارشباشگاه خبرنگاران جوان، مراسم عزاداری شب شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها)، با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، رئیس جمهور، اعضای هیات دولت و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در بیان فضائل بانوی بزرگ اسلام گفت: بر اساس روایات، حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) واسطه فیض و حجت الهی بر امامان معصوم علیهم السلام است.
وی ماموریت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) را ترمیم رابطه امت و امامت به منظور قرار گرفتن استعدادهای جامعه در مسیر ولایت خداوند و زمینه‌سازی برای رشد و کمال بشریت خواند و گفت: اگر جامعه به عهد خود با امامت و ولایت عمل کند، رشد کرده و به تکامل می‌رسد و آنگاه جامعه بالغ و رشد یافته لیاقت فرج و ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را خواهد داشت.
مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد + تصاویر
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: مذهبی، مقاله، ،
برچسب‌ها:

هر سال که می‌گذرد اسمارت فون‌های قوی‌تر و بهتری روانه بازار می‌شوند و هر روز شاهد رشد تکنولوژی در این زمینه هستیم. البته گذر روز‌ها باعث حضور هرچه بیشتر تلفن‌های همراه در زندگی کاربران نیز می‌شوند و تقریبا باید همیشه این اسمارت فون‌ها در کنارمان باشند و گفته می‌شود که عدم حضور تلفن‌های همراه در کنار افراد باعث می‌شود که احساس ناراحتی بکنند.

هرچه باشد و اسمارت فون‌ها در هر بخشی هم که پیشرفت کرده باشند همچنان در زمینه باتری درجا می‌زنند. بسیاری از کاربران از طول عمر کوتاه باتری دستگاه خود ناراضی هستند و همیشه نگران این هستند که چه زمانی و در کجا باید دستگاه خود را به شارژر متصل کنند. اما با این اوصاف همچنان راه‌هایی وجود دارد تا کاربران بتوانند طول عمر باتری اسمارت فون خود را افزایش دهند. 

 
مصرف باتری گوشی را با زمینه مشکی کاهش دهید + آموزش
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: مقاله، کامپیوتری، سخت افزار، فناوری ها، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 5 بهمن 1394برچسب:کاهش مصرف باتری,گوش ,موبایل,بی سیم,, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 506
بازدید کل : 97158
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1