خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

مطلبی که امروز می خواهم برای شما بنویسیم, درباره USB Type C است که هر چند برای طرفداران اندروید موضوع جدیدی نمی باشد, اما, نوشتن در مورد آن خالی از لطف نیست.

USB Type-C چیست ؟

این نوع USB عبارت است از یک کابل استاندارد که اجازه می دهد اطلاعات بین دستگاه های الکترونیکی جا به جا شوند. از سال ۱۹۹۶ که اولین USB ساخته شد, سه نسل از آن ها پا به عرصه وجود نهاده اند.

مسلما تفاوت اصلی بین نمونه های مختلف ارائه شده در سرعت انتقال داده هاست. نوع A و B  که تا پیش از این در دستگاه های مختلف در دسترس بودند، تنها چهار نقطه اتصال (یا همان pin) داشتند, درحالیکه این عدد برای USB نوع C بیست و چهار می باشد که در نتیجه سرعت انتقال داده ها بیشتر از قبلی ها می شود.

androidpit-nexus-6p-8-w782

برای نمونه, می توان به Micro_USB 2.0 اشاره کرد که در بیشتر اسمارت فون ها دیده می شود و سرعت انتقال آن ۴۸۰Mbit/s و توانایی انتقال جریان الکتریکی آن ۵V (volts) / 2A (amps) است، در حالی که در USB Type-C قدرتی معادل ۲۰V / 5A قابل انتقال و سرعت اننقال اطلاعات تا ۱۰Gbit/s می باشد.

با مزایای USB Type-C آشنا شویم …

اتصال در USB نوع C بدون توجه به جهت قرارگیری سوکت آن امکان پذیر است. چرا که پین ها در دوطرف کاملا یکسان هستند.

androidpit-galaxy-s7-vs-galaxy-s7-edge-1-w782

قدرت بیشتر, سرعت بیشتر و استفاده بدون توجه به جهت آن ها. این سه مورد برای دوست داشتن USB Type_C کافی نیست؟ اگر نه, مورد زیر را بخوانید.

از این به بعد کابل USB شما همان HDMI است …

نسل بعدی کابل HDMI با این نوع USB هماهنگ شده است. به این صورت که نیازی به یک دانگل جداگانه برای فرستادن داده ها نیست. لپتاب های آینده مسلما به طور کامل به این نوع USB مجهز خواهند شد.

ایرادات USB Type-C …

متاسفانه تعداد دستگاه های کمی به این تکنولوژی و قابلیت استفاده از آن مجهز شده اند، شرکت های تولید کننده هم متاسفانه از این موقعیت سوء استفاده کرده و از تلفیق سوکت USB Type-C با کابل های USB 2.0 standard یک ترکیب خطرناک و آزار رسان را روانه بازار کرده اند!

کابل هایی که USB نوع ۳ به نظر می رسند ولی در مقابل حداکثر توان آنها USB 2.0 standard است. لطفا در هنگام خرید مراقب باشید، چرا که خرید کابل های غیر رسمی که در حال حاضر در بازار موجود است باعث آسیب رسیدن به دستگاه شما خواهد شد.

اگر قصد خرید کابل USB Type-C را دارید، توجه داشته باشید که حتما از شرکت های تولید کننده اصلی که دستگاه تلفن شما را تولید کرده تهیه کنید.

oneplus-2-usb-w782

کابلی که هنوز مرسوم نیست و هنوز گران است

یکی از مواردی که خیلی از کاربر ها طی چند سال اخیر ابراز رضایت بسیاری بابت آن داشته اند، یکسان بودن کابل ها و سوکت های شارژ است، اما خب با تغییر نسل و ایجاد تغییر در دستگاه ها و در موضوع بحث ما سوکت ها کمی برای دستگاه های جدید سخت است، بعید می دانم Xiaomi Mi5 داشته باشید و به منزلی بروید و دنبال شارژر بگردید و بیابید.

همین نکته هم باعث گرانی بیش از اندازه کابل های موجود شده و بازار گرمی خوبی است برای قطعه سازان!

فوت و فن های استفاده از کابل های USB Type-C

– هرگز هرگز هرگز، از کابل های ارزان قیمت USB Type-C برای اتصال به شارژر دستگاه استفاده نکنید، چراکه باعث آسیب جدی به گوشی تلفن همراه شما خواهد شد.

– تعدادی از گوشی هایی که در شرایط کنونی USB Type-C در آن ها تعبیه شده، متاسفانه از USB 3.1 standard پشتیبانی نمی کنند. هنگام خرید حتما روی جعبه را بررسی کنید تا این مورد لحاظ شده باشد. (این مورد با توجه به در ابتدای مسیر بودن دستگاه ها کمی عادی است و در سالها و محصولات آتی شاهد یکدست شدن تولیدات خواهیم بود.)

– لطفا تنها زا کابل USB Type-C تولیدی و ارائه شده توسط کمپانی سازنده برای سارژ دستگاه استفاده کنید.

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، کامپیوتری، سخت افزار، فناوری ها، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 20 شهريور 1395برچسب:کامپیوتر, فناوری, سخت افزار جدید,علم و فناوری, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]
به گزارش روز جمعه پایگاه خبری پلیس، پلیس فتای خراسان جنوبی با انتشار مطلبی با عنوان « ویژگی های یک آنتی ویروس خوب چیست؟» نوشت: حتی بسیاری از سیستم هایی که آنتی ویروس روی آنها نصب شده است از این قاعده مستثنی نیستند چون بسیاری اوقات کاربران از آنتی ویروس های معتبر استفاده نمی کنند.


این گزارش می افزاید: صدمات زیادی ممکن است ویروس ها به سیستم های رایانه ای برسانند، مانند ایجاد اختلال در امور عادی یک سازمان، تضعیف قدرت رقابت و تهدید کلی یک سازمان، ایجاد اختلال در مکاتبات درون سازمانی و برون سازمانی، نیاز به صرف وقت و انرژی بیشتری برای رفع مشکل ناشی از وجود ویروس ها تحمیل هزینه و صدمات مالی و روحی از صدمات ناشی از ویروس در سیستم های رایانه ای است.

به گزارش سافت گذر به نقل ازایرنا؛ مسئولان سازمان ها باید توجه کنند، اطلاعات حیاتی آن ها به سرقت نرود، آن ها اغلب از سیستم های امنیتی مانند ضدویروس ها برای جلوگیری از ورود بدافزارها و سرقت داده ها استفاده می کنند.
متأسفانه بیشتر شرکت های سازنده ضدویروس این تضمین را نمی دهند که هیچ گونه Log مشکوکی را از سیستم کاربران برندارند،باید شرکت سازنده ضد ویروس این تضمین را بدهند که هیچگونه درپشتی (backdoor) در ساختار آن وجود ندارد.
** یک آنتی ویروس ایده آل باید سبک، سریع، قدرتمند و هوشمند باشد
پلیس فتای خراسان جنوبی می افزاید: شاید این جمله معروف را بارها شنیده باشید که ویروس ها همیشه یک گام جلوتر از آنتی ‎ویروس ها هستند.
اینکه بدانیم از چه ضدویروسی استفاده کنیم یک امر ضروری است؛ بنابراین بهتر است اول بدانیم که ویژگی های یک ضد ویروس خوب چیست؟
یکی از مشخصات ضدویروس های خوب این است که درصد شناسایی بالایی داشته باشد، کمترین تأثیر را در عملکرد سیستم داشته باشد تا بتواند بهترین سرعت عمل در واکنش به تهدیدات را از خود نشان بدهد.
یکی از نکاتی که برای کسب نتیجه خوب از یک آنتی ویروس باید مدنظر داشت این است که از یک آنتی ویروس اصل (original) استفاده کنید.
توجه داشته باشید که برخی از فروشندگان جهت اثبات برتری محصول خود، به مراجعی استناد می کنند که حتی خود ضدویروس اصلی نیز به آن مرجع هیچگونه استنادی نمی کند و بدیهی است که چنین مراجعی فاقد اعتبار و ارزش می باشد.
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، کامپیوتری، آنتی ویروس، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 20 شهريور 1395برچسب:رایانه های جهان , آلوده , ویروس , ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 40 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 115
بازدید کل : 96655
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1