خبرهای کامپیوتری

خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

توجه به این نکات ساده از سوی خریداران نیز می‌تواند در خرید موثر باشد.

1.عرضه کننده کالا موظف است در حین فروش محصولات خود نسبت به درج مشخصات فنی کالا، قیمت، نام تجهیزات و وسایل اضافی موجود یا قابل نصب و ارایه اطلاعات فنی لازم به مصرف کننده یا خریدار اقدام کند. لازم به ذکر است ارایه هر گونه اطلاعات یا توضیحات غیر واقعی که منطبق با خصوصیات کالا نباشد از مصادیق تقلب در کسب است.

2.عرضه کننده موظف است در زمان تحویل کالا، راهنمای مصرف کنندگان به زبان فارسی یا لاتین (چاپی یا الکترونیکی) بر اساس استاندارد ملی به شماره 1- 5233 مربوطه به تجهیزات فناوری اطلاعات و ماشین‌های اداری، اوراق ضمانت‌نامه یا دفترچه ضمانت و سایر مدارک لازم به همراه کالا به خریدار تحویل کند.

3.ارایه فاکتور به هنگام خرید الزامی است. کاربران نیز توجه داشته باشند که فاکتور به منزله سند خرید قانونی تلقی شده و باید از فروشندگان فاکتور معتبر، درج کامل و دقیق کالای تحویل شده به همراه امضا و مهر فروشگاه مربوطه را دریافت کنند.

4. بر اساس تبصره 1 ماده سه قانون حمایت از مصرف‌کنندگان مصوب سال 88 مجلس شورای اسلامی، فروش اجباری یک یا چند نوع کالا به همراه کالا یا خدمات دیگر ممنوع است.

5. به بهانه بهایی کمتر از مراکز ناشناخته خرید نکنید. همواره از مراکز معتبر خریداری کرده و از فروشنده ضمانتنامه معتبر و قابل استناد بخواهید.

کانون کاربران ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نخستین سازمان مردم نهاد دارای مجوز از وزارت کشور و استانداری تهران، باهدف تعامل،‌ همافزایی وهمیاری مردم با بخش دولتی ازطریق ارتقای مشارکت عمومی و تقویت کاربری فناوری اطلاعات وارتباطات در راستای افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه، اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولیدات داخلی تشکیل شده‌ا‌ست.

کاربران ارتباطات و فناوری اطلاعات میتوانند بامراجعه به آدرس اینترنتی www.ictuser.ir نسبت به ثبت نام اینترنتی در این کانون اقدام کنند.

 

مذاکره سه اپراتور برای بهره‌برداری از رومینگ ملی
مدیر عامل رایتل با اشاره به مذاکراتی که میان اپراتور سوم با همراه اول و ایرانسل صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در ارتباط با بهره‌برداری از رومینگ ملی مذاکراتی را با این شرکت‌ها داشتیم که اگر به نتایج مثبت برسیم مشکلات کمتری خواهیم داشت دراین زمینه مصوبات و همکاری‌های سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز به انجام کار کمک کرد.به گزارش خبرنگار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدیر عامل اپراتور سوم تلفن همراه امروز در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره عملکرد رایتل پرداخته و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.سیدمجید صدری در این نشست با بیان این‌که در حال حاضر تنها حدود چهار یا پنج ماه از دوره انحصار اپراتور سوم باقی مانده است اظهار کرد: در مدت زمان باقیمانده باید تلاش کنیم که به سمت و سوی ارائه خدمات مناسب به مشترکان برویم.وی همچنین یادآور شد: زمانی که به عنوان مدیر عامل وارد رایتل شده بود تعداد سیم‌کارت‌های فعال اپراتور سوم حدود 300 هزار سیم‌کارت و تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده رایتل حدود یک میلیون و 200 تا 300 هزار سیم‌کارت بوده اما اکنون تعداد سیم‌کارتهای فروخته شده اپراتور سوم به حدود دو میلیون سیم کارت رسیده که این رقم رشدی 31 درصدی داشته است. همچنین تعداد کاربران فعال اپراتور سوم در حال حاضر به یک میلیون و 130 هزار کاربر رسیده که این رقم حدود 94 درصد نسبت به شهریور ماه امسال رشد داشته است.

مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات مختلفی که بر سر راه رایتل قرار دارد اشاره کرد و در این میان تمایل برخی شرکت‌هایی که رایتل با آنها کار می کرده به ترک همکاری از جمله این مشکلات برشمرد.صدری همچنین اظهار کرد: پیش از این پهنای باندی روی 900 مگاهرتز به ما اختصاص داده شده بود که مدتی بخشی از این پهنای باند توسط یکی از اپراتورهای دیگر به کار گرفته شده بود و این مساله مشکلات متعددی را برای ما ایجاد کرد که خوشبختانه با هماهنگی و پیگیری‌های رگولاتوری حدود دو تا سه ماه است که این مشکل برطرف شده است.مدیر عامل اپراتور سوم بخش دیگری از مشکلات رایتل مربوط به ممانعت مردم از نصب آنتن‌های جدید دانست و گفت: اکنون 150 پرونده ممانعت مردمی داریم چرا که مردم حس می کنند آنتن‌های موبایل می‌تواند برای آن‌ها مضر باشد.وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که پیش ازاین در ارزیابی‌های که نسبت به اپراتورها صورت می‌گرفت رایتل بررسی نمی‌شد اما به تازگی بررسی‌هایی هم نسبت به وضعیت اپراتور سوم صورت گرفته است.صدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل قدیمی قطع تماس‌های تصویری اشاره کرد و گفت: برای حل این مشکل در سفرهای مختلف نظر برخی مراجع تقلید را گرفتیم و اکنون می توان گفت که اکثر مراجع تقلید این نکته را اعلام کرده‌اند که این مساله مشکل شرعی ندارد. علاوه بر این با توجه به صحبت‌هایی که وزیر ارتباطات و معاون ایشان انجام داده‌اند و همچنین با توجه به مذاکراتی که ما با دبیر شورای عالی فضای مجازی داشته‌ایم امیدواریم مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته برطرف شود و ما قبل از آغاز سال جدید بتوانیم بار دیگر این سرویس را ارائه کنیم.

وی همچنین از آمادگی رایتل برای واگذاری سیم‌کارت‌های گروهی به شیوه‌ای که پیش از این سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اشاره کرده بود خبر داد.این عضو سازمان نظام صنفی در ادامه صحبت‌های خود در ارتباط با بحث افزایش دوره انحصار رایتل اظهار کرد: وقتی پروانه‌ای برای یک اپراتور صادر می شود و دوره انحصاری در آن اشاره می‌شود همه آن را قبول دارند اما احساس ما این است که با توجه به شرایطی که وجود داشته نتوانسته‌ایم به حق و سهمی که در بازار داریم دسترسی پیدا کنیم.صدری ادامه داد: با توجه به اتفاقات مختلفی مانند قطع تماس‌های تصویری و عدم بهره‌مندی از رومینگ ملی ما مشکلات متعددی داشتیم در حالی که در تمام دنیا به اپراتورهای جدید کمک می‌شود و اپراتورهای قبلی آن‌ها را یاری می‌کنند. اما اینجا حتی یک بحث رومینگ ملی بدون ورود سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به نتیجه نرسید.وی در عین حال تصریح کرد: دوره انحصار رایتل می تواند افزایش پیدا کند و یا در همان حد مطرح شده بماند اما به هر صورت ما خواهان آن هستیم که موانع از سر راه اپراتور سوم برداشته شود و دو اپراتور دیگر هم رایتل را یاری کنند.مدیر عامل رایتل همچنین عنوان کرد: قطعا درباره استمرار یا عدم استمرار دوره انحصار ما تصمیم نمی‌گیریم اما به عنوان فردی که حس می کنیم مظلوم واقع شده‌ایم بحثهای خود را مطرح می کنیم چرا که عامه مردم رایتل را با تماس تصویری می‌شناسند و پس از قطع شدن این سرویس عده بسیاری فکر کرده‌اند که دیگر رایتل فعالیتی ندارد.

 

بازنگری رگولاتوری در مجوز شرکت‌های اینترنتی

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به همراه تنی چند از مدیران و همکاران سازمان با رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاونان پیرامون همکاری دولت و بخش خصوصی دیدار و گفت وگو کردند.بر اساس این گزارش، این دیدار که به دعوت علی‌اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات صورت گرفت، طرفین بر لزوم تعامل و همکاری با یکدیگر تاکید کردند.روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور - علی اصغر عمیدیان در این دیدار با اشاره به اینکه دولت به دنبال نقطه تعامل با بخش خصوصی است گفت: در نظر داریم که از نظرات کارشناسی بدنه صنف فناوری اطلاعات کشور به منظور تعین سیاست ها و مقررات بهره مند شویم.همچنین در این دیدار کاظم آیت اللهی، با اشاره به رسالت سازمان نظام صنفی رایانه ای در نظم بخشی و ساماندهی بخش خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور رگولاتور بخش خوصی بوده و از آنجا که بر اساس قانون همه فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید عضو این سازمان باشند، نقطه تعامل مورد نظر دولت با بخش خصوصی در این حوزه، سازمان نصر کشور است.گفتنی است در پایان این دیدار علی اصغر عمیدیان با توجه به شروع فعالیت های کارشناسی به منظور بازنگری در پروانه فعالیت حوزه اینترنت، خواستار جمع بندی نظرات بخش خصوصی در این خصوص توسط سازمان نصر کشور و ارایه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد.

 

ابهام در روش قطع آهنگ پیشواز ایرانسل

اپراتور دوم ارتباطی کشور در حذف آهنگ‌های پیشواز اقدام جالب انجام داده و آهنگ پیشواز مشترکانی که مایل به تمدید آهنگ پیشواز خود نیستند را زودتر از موعد قطع می‌کند.به گزارش ایسنا اگر شما هم از مشترکان ایرانسل باشید و به فعال‌سازی آهنگ پیشواز اقدام کرده باشید احتمالا با این موضوع مواجه شده‌اید.زمانی که شما به انتخاب یک آهنگ پیشواز اقدام می‌کنید پیامکی برای شما ارسال و در قالب آن گفته می شود: آهنگ مورد نظر شما برای مدت یک ماه فعال شده و مبلغ 3000 ریال از حساب شما کسر می‌شود. اما شش روز مانده به زمان پایان آهنگ انتظار از سوی اپراتور پیامکی به دست شما می رسد و در آن عنوان می‌شود:«با پایان اعتبار آهنگ پیشواز.... تا 6 روز دیگر، سیستم به طور خودکار این آهنگ را تمدید کرده و مبلغ 3000 ریال از حسابتان کسر خواهد گردید. برای انصراف با ارسال یک پیام کوتاه بدون متن به شماره.... تا قبل از (تاریخ به پایان رسیدن آهنگ پیشواز شما) این آهنگ را حذف کنید.»
البته تا اینجای کار روند منطقی است و مشکل خاصی به نظر نمی آید. از سوی دیگر اپراتور در مهلت شش روزه باقی مانده حداقل یک بار دیگر نیز همین پیامک را ارسال کرده و به مشترک یادآوری می کند که در صورت عدم تمایل آهنگ پیشواز خود را قبل از تاریخ مقرر حذف کند اما سوال اینجاست که مگر غیر از این است که مشترک هزینه را برای فعال‌سازی یک ماهه آهنگ پیشواز پرداخت کرده، پس اگر او مایل به تمدید این سرویس نیست چرا باید در فاصله یک هفته باقی مانده آهنگ پیشواز او حذف شود؟ در بسیاری از موارد مشترکانی که مایل به تمدید خودکار آهنگ پیشواز خود نیستند پس از دریافت این پیامک به ارسال پیامک خالی به شماره اعلام شده اقدام می‌کنند تا در صورت فراموشی آهنگ مورد نظر به طور ناخواسته مجدد برای آنها تمدید نشود.اما بلافاصله پس از ارسال این پیامک آهنگ پیشواز آنها حذف می شود که این موضوع این سوال را ایجاد می کند که مگر غیراز آن است که فرد هزینه 3000 ریالی را برای یک ماه پرداخت کرده پس چطور می‌شود که در صورت عدم علاقمندی او به تمدید سرویس، آهنگ پیشواز در شرایطی که هنوز حدود یک چهارم دوره اعتبار آن باقی مانده حذف می شود؟!
البته ایرانسل معمولا یک یا دو نوبت دیگر هم در فاصله شش روز باقی مانده این پیامک را برای کاربران خود ارسال می‌کند اما با این حال ممکن است مشترکانی که نمی دانند این یادآوری در روزهای آتی نیز انجام می‌گیرد پس از دریافت پیامک اولیه اقدام به حذف سرویس خود کنند.جا دارد به این نکته هم اشاره شود که اگرچه مشترکان اپرتور دوم پس از فعالسازی آهنگ پیشواز می توانند در هر لحظه از دوران یک ماهه استفاده از این بسته اقدام به جابجایی آهنگ پیشواز خود کنند یا برای مدتی موقتی آن را غیر فعال کنند اما در صورتی که پس از دیدن این پیامک اقدام به ارسال پیامک به شماره مورد نظر کنند دیگر آهنگ پیشواز آنها به طور کلی قطع و حذف خواهد شد و راهی برای جایگزینی آن نیز وجود نخواهد داشت.
بنا بر توضیحات روابط عمومی ایرانسل در این زمینه، مشترکان اپراتور دوم تا روز تمدید سرویس می توانند مطابق متن پیامک ارسالی آهنگ پیشواز خود را حذف کرده یا با آهنگ دیگری جایگزین کنند که این موضوع به صراحت در پیامک ارسالی مورد اشاره قرار گرفته است.همچنین مشترکان می توانند برای برطرف شدن ابهامات خود در هر لحظه راهنماییهای لازم را از طریق گرفتن شماره 700 از خط ایرانسل و یا 09377000000 از خطوط تلفن ثابت یا سایر اپراتورهای تلفن همراه دریافت کنند که البته در این میان باید به این نکته نیز توجه داشت که افرادی که از خط ایرانسل خود با این مرکز تماس می‌گیرند تنها هزینه یک دقیقه مکالمه را پرداخت می‌کنند.

 

"سرویس پنج" مکالمه بین‌الملل را ارزان می‌کند

مشترکین همراه اول می توانند برای مکالمه ارزان و با کیفیت بین الملل، پیش از دو صفر، عدد 5 را شماره گیری کنند.به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، از این پس همراه اولی ها می توانند برای مکالمه ارزان قیمت و با کیفیت در تماس های خارجی، پیش از شماره گیری دو صفر، عدد «5» را شماره گیری کنند.بر اساس این گزارش، از جمله ویژگی های این سرویس می توان به نرخ ارزانتر در مقایسه با سایر سرویس های مشابه شماره گیری آسان و پرداخت هزینه به همراه قبض مشترک اشاره کرد.این گزارش می افزاید: هزینه ارسال پیامک به کلیه مشترکین اپراتورهای خارجی طرف قرارداد، 1400 ریال است. همچنین به هزینه مکالمه بین الملل، هزینه یک دقیقه مکالمه شهری افزوده می شود.مشترکین همراه اولی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مکالمات بین الملل، به پرتال این اپراتور به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.

همراه‌اول گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان گرفت

در این مراسم، مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، مهندس سیدجواد تقوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و جمعی از مدیران شرکت های تولیدی و خدماتی کشور حضور داشتند.در سیزدهمین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، همراه اول موفق به دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان شد.به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، طی مراسمی که صبح روز دوشنبه ۱۹ اسفندماه، به مناسبت روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در مرکز همایشهای بین المللی صداوسیما برگزار شد، برای دومین سال پیاپی، همراه اول موفق به دریافت گواهینامه ویژه رعایت حقوق مصرف کنندگان شد.در این مراسم که مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، مهندس سیدجواد تقوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و جمعی از مدیران شرکت های تولیدی و خدماتی کشور حضور داشتند؛ مهندس محمدمهدی عطوفی معاون بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان همراه اول به نمایندگی از مدیرعامل، لوح و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان را دریافت کرد.

مدیر عامل ایرانیان‌نت تغییر کرد

طی حکمی از سوی رییس هیئت مدیره شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت، محسن باقری چناری به عنوان مدیرعامل جدید اپراتورچهارم "مجری شبکه فیبرنوری کشور" منصوب و در مراسمی با حضور خسروی معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت معرفی شد.به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت، علی حکیم جوادی رییس هئیت مدیره اپراتورچهارم در مراسم تودیع ومعارفه مدیرعامل قدیم و جدید، ضمن تشکر از خدمات محمد علی رحماندوست مدیر عامل قبلی این شرکت گفت: اجرای شبکه فیبرنوری از اولویتهای ملی است و دسترسی کاربران به پهنای باند مناسب درزمان مقرر، برای اپراتور چهارم هدف گذاری شده است.وی از مدیرعامل جدیدخواست، فعالیتهای اجرایی شبکه فیبرنوری را به گونه ای سامان دهد که اپراتور چهارم بتواند در زمان تعیین شده و مورد انتظار وزارت ارتباطات به تعهدات خود عمل نماید.در این مراسم باقری چناری مدیرعامل جدید اپراتور چهارم ضمن ابراز امیدواری برای ایجاد شبکه فیبرنوری ( FTTx ( براساس پروانه صادره از سوی رگولاتوری، از سیاستگذاران حوزه ارتباطات کشور خواست، ماموریت اپراتور چهارم را ماموریتی ملی تلقی کنند و با حمایت های قانونی از این پروژه مهم ملی، جبران عقب ماندگی های دیجیتالی کشور را سرعت بخشند.
وی گفت: کمکهای مورد انتظار اپراتور چهارم ازمسئولین ودست اندرکاران حوزه ارتباطات کشور، امکان استفاده از زیرساختهای موجود از قبیل داکتها و کانالهای مخابراتی در شهرهای بزرگ، همچنین استفاده از فیبرنوری سایر سازمانها می باشد که به دلیل قابلیتهای این فناوری از همه ظرفیت آنها استفاده نمی شود.وی افزود: اجرای شبکه فیبرنوری تنها راه اصولی برای تحقق دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات و رسیدن به پهنای باند مناسب در دسترسی کاربران به سرویسهای باند پهن است و تلاش دراین زمینه، تنها از طریق همسویی وزارت ارتباطات وهمراهی شهرداریها با اپراتور چهارم به ثمر خواهد رسید . باقری گفت : من معتقد هستم دراین پروژه ملی، نقش وزارت ارتباطات نقشی تعیین و تسهیل کننده و نقش شهرداریها، نقش جان بخشی به دنیای مجازی ایران از طریق شبکه فیبرنوری است. باقری افزود : ایجاد و توسعه شبکه فیبرنوری برنامه ای جهانی و ضرورتی ملی برای بهره مندی از فضای بی انتهای مجازی است. فضایی که با کمترین هزینه های کاربری، شیوه های نوینی از زندگی را برای مردم فراهم می کند و البته داخل شدن دراین فضا، نیازمند معجزه اصحاب رسانه در معرفی، توصیف و تصویرسازی دنیای جدید برای مردم ایران زمین است .
باقری چناری دانش آموخته کارشناسی ارشد از دانشگاه شیراز بوده و دارای 25 سال سابقه مدیریتی در شرکت مخابرات و بخش خصوصی و از جانبازان بالای 50 درصد دفاع مقدس می باشد.وی از مهرماه سالجاری به همراه محمد رضا مرادی و اسداله همتی به نمایندگی از شرکت ارتباطات زیرساخت، ( سهامدار دولتی بلوک 20 درصدی ویژه شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان‌نت )، عضو هیئت مدیره اپراتور چهارم بوده است.

 

مخابرات به دنبال نسل 3 و 4 است

قائم مقام شرکت مخابرات ایران گفت:این شرکت سال آینده 21 هزار کیلومتر فیبرنوری را در کشور اجرا می کند.کاظم ابراهیمی صدر آبادی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در شهرکرد افزود: توسعه تمام فعالیت های مخابراتی بر بستر نوری است، به همین منظور شرکت مخابرات سال آینده 21 هزار کیلومتر فیبرنوری را در کشور اجرا می کند.وی گفت: بزودی با افزایش پهنای باند از سوی وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات ایران نیز تجهیزات خود را با هدف افزایش سرعت اینترنت از 256 کیلو بایت به یک مگابایت در 31 استان در سال 93 افزایش می دهد. وی در پاسخ به گسترش نسل های جدید اپراتورها نیز اظهارکرد :شرکت مخابرات ایران به دنبال اخذ مجوز برای ایجاد نسل سوم و چهارم تلفن همراه در نیمه اول سال 93 است چرا که تجهیزاتی آن فراهم است. ابراهیمی گفت: ایرانی ها بزرگترین ارسال کننده پیامک تلفن همراه در سطح جهان شناخته شده اند.

کاهش 50درصدی قیمت سیمکارت رند

رئیس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت گفت: نرخ سیم‌کارت‌های رُند و با محدودیت عرضه در بازار کاهش ۵۰ درصدی داشته و از پایه ۳۵ میلیون به ۱۸ میلیون تومان رسیده است.افشار فروتن در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه بازار خرید و فروش سیم‌کارت یکی دو هفته‌ای می‌شود از رونق نسبی برخوردار شده است، اظهار کرد: افزایش قیمت سیم‌کارت در بازار ناشی از نوسانات قیمت ارز بود که نهایتا شاهد رشد چشم‌گیر رُندها بودیم.وی افزود: شاید در ابتدا رابطه این دو بخش و تأثیراتی که می‌توانند بر یکدیگر داشته باشند بی‌معنا به نظر برسد اما شاهد بودیم که با افزایش و نوسانات نرخ ارز، قیمت این بخش افزایش یافت و رکودی در خرید و فروش سیم‌های معمولی اتفاق افتاد.او افزود: البته بازار شب عید هم در رونق خرید و فروش‌ها بی‌تأثیر نبوده و تجربه 10-12 ساله من نشان می‌دهد که در این ایام باید منتظر رونق خرید و فروش در این بخش باشیم؛ امسال هم از این قاعده رونق مستثنی نبوده و هم‌زمان با ثبات روند کاهشی نرخ ارز موجب فروش بیشتر شده است.رئیس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت با اشاره به اینکه از یکی دو هفته پیش حجم تقاضاها برای خرید سیم‌کارت افزایش یافته است، گفت: کاهش حدودا 50 درصدی نرخ سیم‌کارت‌های رند در بازار دلیل اصلی چنین موضوعی بوده است به گونه‌ای که اگر در گذشته نرخ پایه فروش سیم‌کارت‌های رند 30 تا 35 میلیون تومان بود، اکنون به 17-18 میلیون تومان رسیده است.وی با اشاره به اینکه روند صعودی قیمت‌ها از شش ماهه اول سالجاری شکل گرفته بود، ابراز کرد: نوسانات نرخ ارز بیشترین تأثیرات خود را بر سیم‌کارت‌های رده اول (شماره‌های 0912 با کدهای 1،2 و 3) و مخصوصا کدهای رُند آنها گذاشت زیرا این سیم‌کارت‌ها دیگر عرضه نمی‌شوند و بنا به دلایلی متقاضیان بالایی هم دارند.فروتن ادامه داد: دو دسته دیگر که شامل سیم‌کارت‌های 0912 با کدهای جدید 7،8 و 9 و همچنین سیم‌کارت‌های اعتباری می‌شود چندان تغییر چشم‌گیری در قیمت‌ها نداشتند و با ثبات بیشتری در بازار معامله می‌شدند.

تخفیف اینترنت به PAPها رسید نه مردم

مصوبه یکصد و هشتاد و یکم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که قرار بود اینترنت را برای مردم ۲۰ درصد ارزان کند، به شرکت‌های متولی ارائه خدمات اینترنت تخفیف داد اما به مردم نرسید.به گزارش تسنیم، مصوبه یکصد و هشتاد و یکم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید، فوریتی در پشت آن دیده می‌شد ظاهرا چندان هم فوری نیست و تنها قرار است این مصوبه بین وزارت ارتباطات و و اعضای هرم آن از جمله شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی و شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت پرسرعت باشد.این کمیسیون موضوع تعرفه ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL را با هدف کاهش هزینه اینترنت در سبد خانوار با بررسی زنجیره هزینه‌های ارائه خدمات اینترنت بر مبنای قیمت عادله روز و مصوبات گذشته بررسی و تعرفه‌های جدیدی را مصوب و به شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت ابلاغ کرد.
وزیر ارتباطات هم روزهای پایانی بهمن ماه صراحتا اعلام کرد که "قیمت اینترنت 20 درصد برای مردم ارزان شد"!
حال این ارزانی کجا اعمال شده که نه شرکت‌های ارائه کننده اینترنت قیمت سرویس‌های خود را کاهش داده و نه مردم پول کمتری بابت شارژ سرویس یا خرید یک خط اینترنت پرسرعت پرداخته‌اند، معلوم نیست.
واعظی وزیر ارتباطات همچنین برای اثبات گفته‌های خود گفت: براساس مصوبه 181 جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه هر STM1 پهنای باند اینترنت بین‌الملل برای ارائه ADSL مبلغی حدود 38 میلیون تومان محاسبه می‌شد که به 24 میلیون تومان کاهش پیدا کرد.همان روز سخنگوی زیرساخت هم خبر از اعمال این کاهش 36.8 درصدی داد و گفت: مصوبه 181 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از امروز (29 بهمن ماه) به زیرساخت ابلاغ و از همین امروز تعرفه‌های اینترنت برای شرکت‌های خصوصی وPAPها (شرکت‌های ندا) کاهش یافت.خدایی همچنین درباره اعمال این کاهش قیمت از سوی شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت پرسرعت نیز عنوان کرد: براساس دستور وزیر ارتباطات و مصوبات کمیسیون تنظیم، شرکت‌های ارائه کننده خدمات هم باید از تاریخ ابلاغ مصوبه اقدام به کاهش تعرفه اینترنت به میزان 20 درصد برای کاربران نهایی کنند.او افزود: سهم زیرساخت از تعرفه اینترنت کاربر نهایی کمتر از 20 درصد و مابقی هزینه‌ها (بالغ بر 80 درصد) در ارتباط با شرکت‌های خصوصی و ارائه کننده خدمات است.مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با 35 درصد کاهش در تعرفه فروش خود و با سهم کمتر از 20 درصدی در هزینه‌های مشترکان، عملا سهم ما از هزینه‌های نهایی به حدود 5 تا 7 درصد می‌رسد و شرکت‌های PAP و مخابرات هم باید با کاهش 13 تا 15 درصدی تعرفه‌های خود نهایتا کاهش 20 درصدی را برای کاربران نهایی به ارمغان آورند.
جالب است که سهم زیرساخت از این کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت در حدود 5 تا 7 درصد است و اما با وجود کاهش قیمت‌ها از سوی زیرساخت، هنوز این 5 درصد ناقابل هم به مردم تخفیف داده نشده است چه رسد به 20 درصد!
با توجه به اینکه نزدیک به سه هفته از ابلاغ این مصوبه و مژده وزیر ارتباطات از کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت برای مردم می‌گذرد، اما هنوز هیچ کاهشی اتفاق نیفتاده و با رویه‌ای که در پیش است و فضایی که مسکوت مانده، بعید به نظر می‌رسد کاهش قیمت حالا حالاها اتفاق افتد.

عرضه نسخه PDF قرآن کریم

مرکز طبع و نشر قرآن در آستانه سال جدید، فایل های الکترونیکی قرآن و سایر متون دینی را به منظور بهره گیری جامعه قرآنی کشور در قالب پی.دی.اف (pdf) منتشر کرد.به گزارش مرکز طبع و نشر قرآن ، این فایل های الکترونیکی قرآن کریم که به صورت PDF تهیه شده، بر اساس آخرین تحقیقات محققان این مرکز و با بهره گیری از قلم رایانه ای ساخته و توسط کارشناسان و هنرمندان مرکز طبع و نشر تنظیم شده است.این فایل ها به دفعات توسط مصحّحان مرکز طبع و نشر قرآن بازبینی شده و می تواند الگوی مناسبی جهت کتابت قرآن و سایر متون دینی قرار گیرد.مصحف جمهوری اسلامی ایران به خط نسخ عربی و با شیوه اعراب گذاری کم علامت، مصحف جمهوری اسلامی ایران به خط نسخ عربی و با شیوه اعراب گذاری مصری، مصحف جمهوری اسلامی ایران به خط نسخ ایرانی، قرآن حکیم همراه با شرح آیات منتخب و قرآن کریم همراه با ترجمه لغات مشکل از جمله این مصاحف است.علاوه بر مصحف امیری، مصحف با رسم الخط هندی و مصحف با خط عثمان طه، فایل های مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، کشف الآیات، کشف المطالب و جدول رسم کلمات در پایگاه moshaf.org بارگزاری شده و در دسترس علاقه مندان و جامعه قرآنی کشور است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، کامپیوتری، فناوری ها، اینترنت، ،
برچسب‌ها:

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 52
بازدید هفته : 174
بازدید ماه : 174
بازدید کل : 97331
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1