خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

گوشی‌های هوشمند اگرچه امکانات متعددی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند اما نگهداری از آنها و در عین حال مواجه شدن آنها با ویروس یا هنگ کردن گوشی مشکلاتی را هم برای کاربران به دنبال دارد.

موبنا - در ارتباط با ویروسی شدن گوشی‌های تلفن همراه که موجب ایجاد اختلالات متعدد در کارکرد گوشی‌ می‌شود اطلاعات مختلفی برروی سایتهای اینترنتی منتشر شده است که بر اساس آن در ابتدا باید نشانه‌های ویروسی شدن را به خاطر سپرد. Restart شدن گوشی، کاهش توان باتری، ارسال پیامک و یا ایجاد تماس‌های ناخواسته با شماره‌های موجود در دفتر تلفن شما، اشغال حافظه داخلی گوشی، هنگ کردن برنامه های درحال اجرا و روشن نشدن گوشی و مواردی از این دست از جمله نشانه‌هایی است که وقوع یکی از آنها می تواند مانند زنگ خطری برای گوشی شما باشد.

در بیشتر مواقع، ویروس‌ها روی حافظه داخلی دستگاه نصب می‌شوند و به کارت حافظه دستگاه انتقال پیدا نمی کنند. در این روش بهتر است که به واسطه برنامه های موجود اول از اطلاعات ضروری گوشی همانند دفتر تلفن یک پشتیبان تهیه کرده و در مرحله بعد گوشی را RESET کنید تا پس از آن حافظه گوشی به حالت اول کارخانه باز گردد.

پس از این مرحله و با گذاشتن حافظه جانبی داخل گوشی اگر باز هم شرایط قبل پابرجا بود این بار باید کارت حافظه را فرمت کنید.

اما در ارتباط با هنگ کردن گوشی‌ها دلایل دیگری به غیر از ویروس‌ها هم دخیل هستند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که منجر به نارضایتی مردم از گوشی‌های تلفن همراه می‌شوند پایین بودن اطلاعات مردم هنگام خرید گوشی‌های تلفن همراه است.

به عنوان مثال برخی افراد گوشی‌هایی با CPU پایین خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن می ریزند که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می‌شود.

البته در برخی موارد خرید گوشیهای تقلبی و یا برندهای نامناسب هم می تواند به این مشکلات دامن بزند اما در موارد بسیاری هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه به بحث استفاده از آن‌ها بازمی‌گردد.

به گفته کارشناسان بسیاری افرادی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند از برنامه‌هایی مانند بازار و غیره استفاده کرده و بازی‌ها و برنامه‌های متعددی را برروی گوشی‌های خود نصب می کنند و در نتیجه مموری آن‌ها پرمی‌شود که این مساله سرعت گوشی را به شدت کاهش می دهد.

علاوه بر این گاهی برخی گوشیها علاوه بر مموری خود گوشی از رم هم کمک می گیرند که در این موارد مشکل هنگ کردن گوشی می تواند بیشتر شود. به همین دلیل لازم است افراد زمانی که یک گوشی می‌خرند دقت داشته باشند که سرعت CPU آن از چه قرار است و چه قدر حجم آن گوشی برای فعالیت آن‌ها کفایت می کند.

بر اساس اطلاعات کارشناسان، همچنین پر شدن بیش از حد حافظه گوشی از دیگر عواملی است که باعث کندی گوشی می‌شود. به عنوان مثال اگر یک گوشی دو گیگ حافظه دارد نباید بیش از ۱٫۵ گیگ آن پر شود چرا که در غیر این صورت سرعت گوشی به شدت کاهش پیدا می کند و بر همین اساس برنامه‌ها دیر باز شده و فرد مجبور می‌شود اطلاعات خود را پاک کرده و یا نسبت به فلش کردن گوشی اقدام کند.

به طور کلی هنگامی که شما برنامه‌ای را بر روی سیستم‌عامل اندروید نصب می‌کنید، به‌طور پیش‌فرض حافظه داخلی دستگاه برای ذخیره‌سازی انتخاب می‌شود به همین‌دلیل احتمال این وجود دارد که هنگام نصب برنامه‌های جدید با مشکل فضای ذخیره‌سازی مواجه شوید، اما با انتقال بخشی از داده‌ها بر روی مموری کارت این مشکل تاحد قابل توجهی قابل کنترل خواهد بود.

 منبع: ایسنا 
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: کامپیوتری، نرم افزاری، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 11 ارديبهشت 1395برچسب:موبایلمان هنگ,موبایل, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس، گروههای وایبری، همه و همه،‌ با دهانی باز، تشنه و چشم‌انتظار کاربران تازه هستند. شرکت‌های ارائه دهنده‌ی سرویس‌های اینترنتی که بقایشان در گرو فروش ترافیک مصرفی به کاربران است، از زندگی آنلاین کاربران و استفاده گسترده آنها از شبکه های اجتماعی استقبال می‌کنند. شرکتهایی که بستر موبایل را در اختیار دارند، خوشحال می‌شوند که گوشی تلفن ما، حتی در رختخواب هم از ما جدا نشود.

 
آنلاین نباشید تا آرتروز فکری نگیرید !
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: کامپیوتری، نرم افزاری، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

اینتل رایانه ۱۵ دلاری خود را مبتنی بر پردازنده کوارک معرفی کرد

اینتل اخیرا یک کیت برای توسعه‌دهندگان را که مجهز به پردازنده‌ی Quark این کمپانی است، با نام D2000 معرفی کرده که تنها ۱۵ دلار قیمت دارد. این کامپیوتر که روی یک بورد قرار دارد، در واقع یک رایانه‌ی بسیار کوچک، شامل مداری است که روی یک بورد کوچک پرینت شده. از این رایانه‌ می‌توان در کاربردهای مختلفی بهره برد که از جمله‌ی آن‌ها باید به توسعه‌ی انواع گجت‌ها، پوشیدنی‌ها، لوازم صنعتی و محصولات مرتبط با اتوماسیون در کنار گجت‌های مرتبط با اینترنت اشیاء نام برد.

از این‌ رایانه‌ی بسیار کوچک می‌توان برای اتصال به انواع سنسور‌ها نظیر سنسور‌های دما، نور، صدا و آب و هوا نیز استفاده کرد.

اینتل با عرضه‌ی این محصول، کمپانی‌هایی را هدف قرار داده که در حوزه‌ی تولید لوازم و گجت‌های مرتبط با اینترنت اشیاء فعالیت می‌کنند. این کیت هم‌اکنون توسط Mouser Electronics تولید شده و در آینده نیز شاهد تولید آن توسط Avnet خواهیم بود. کیت جدید معرفی شده توسط اینتل، ارزان‌ترین راه را برای ایجاد گجت‌های بسیار کاربردی و جالب توجه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. اینتل نیز در ادامه‌ی مسیر سایر کمپانی‌ها نظیر Atmel و SparkFun را برای تولید گجت‌های الکترونیک ارزان قیمت طی می‌کند.

محصول اینتل در مقایسه با سایر محصولات مشابه موجود در بازار نظیر Raspberry Pi 3 دارای قدرت پردازشی چندان زیادی نیست؛ اما در عوض مصرف انرژی آن بسیار پایین است که این موضوع به دلیل استفاده از یک پردازنده با فرکانس بسیار پایین است.

اینتل نمونه‌هایی از کاربردهای این محصول را نیز نمایش داده که از جمله‌ی آن می‌توان Curie Board اشاره کرد. این بورد در اسنوبورد مورد استفاده قرار می‌گیرد که در جریان بازی‌های X Games از آن برای دریافت اطلاعاتی دقیق از سرعت اسنوبورد بصورت بلادرنگ و ارتفاع پرش، مورد استفاه قرار گرفت. این اطلاعات در اختیار خود ورزشکار و افرادی که مسابقات را نظاره می‌کردند، قرار می‌گرفت.

اینتل تلاش‌های گسترده‌ای را برای تبدیل کردن این بورد به یک محصول پرطرفدار و پرکاربرد در پیش گرفته است. بسیاری از محصولات مشابه موجود در بازار، از معماری ARM استفاده می‌کنند؛ حال آنکه اینتل با معرفی محصول ۱۵ دلاری خود، درصدد ایجاد تغییر در این حوزه است.

محصول جدید سونی از وجود میکروکنترلر Quark D2000 بهره می‌برد که فرکانس پردازشی آن ۳۲ مگاهرتز است. فرکانس پردازنده‌ی کوارک روی محصول جدید با فرکانس آن روی بورد Curie که سایزی برابر یک دکمه داشت، برابری می‌کند.

این بورد دارای یک شتاب‌سنج ۶ جهته، مگنومتر، دماسنج بوده و همچنین از وجود پورت USB 2.0 نیز بهره می‌برد. این بورد دارای یک باتری Coin Cell بوده و همچنین یک ورودی ۵ ولتی نیز روی آن تعبیه شده است.

توسعه‌دهندگانی که این بورد را مورد استفاده قرار می‌دهند، می‌توانند از پلتفرم نرم‌افزاری Arduino Uno نیز استفاده کنند؛ چراکه توسط این سیسم پشتیبانی می‌شود. اینتل در کنار این بورد، یک کیت توسعه را که Intel System Studio for Microcontrollers نام دارد، ارائه می‌کند که می‌توان آن را در محیط نرم‌افزار اکلیپس مورد استفاده قرار داد.

 

 

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: کامپیوتری، سخت افزار، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 فروردين 1395برچسب:سخت,سخت افزار,کامپیوتر,قطعه,الکترونیک,سخت افزار جدید, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

بطور کلی پروگرم کردن یا انتقال کد برنامه به حافظه داخلی ، در میکروکنترلرهای ARM به دو روش کلی زیر انجام می شود.

1-استفاده از واسط JTAG

2-استفاده از نرم افزارهای مختص تراشه

PROGRAMMER

-روش اول : استفاده از واسط JTAG

واسط JTAG(Joint Test Access Group) واسطی است برای پروگرم کردن حافظه فلش , اشکال زدایی و اجرای گام به گام برنامه میکروکنترلرها ، میکروپروسسورها و FPGA هایی که از استاندارد IEEE 1149/1 بهره می برند.این روش در بسیاری از میکروکنترلرهای نسل گذشته مانند AVR و PIC ها نیز استفاده می شود.در واقع هر میکروکنترلری که پایه های TDI ،TDO،TMS و TCK را در خود دارند از این ارتباط پشتیبانی می کنند.در پروتکل JTAG دسترسی کامل به CPU و حافظه فراهم می باشد و شما می توانید داده های پردازش شده و یا مقدار متغیرها و رجیسترها را با اجرای خط به خط برنامه مشاهده نمایید.رابط JTAG از پنج پایه اصلی برای ارتباط با سخت افزار استفاده می کند:

-(Test Clock Input)TCK:این پایه برای تولید پالس همزمانی استفاده می شود.

-(Test Data Input)TDI:از طریق این پایه داده از پروگرمر وارد میکرو می شود.

-(Test Data Output)TDO:این پایه داده را از میکروکنترلر به پروگرمر منتقل می کند.

-(Time Mode Select)TMS:از طریق این پایه حالت های مختلف تست انتخاب می شود.

-(Test Reset Input)TRST:این پایه به پایه ریست میکرو متصل می شود و قبل از شروع کار آن را ریست می کند.

پروگرمرهای مختلفی در بازار وجود دارد که از پروتکل JTAG برای پروگرام کردن و عیب یابی تراشه های ARM استفاده می کنند.از مهمترین این پروگرامرها می توان به J-Link محصول شرکت SEGGER اشاره کرد.این پروگرامر از طریق پورت USB به کامپیوتر و از طرف دیکر با استفاده از یک کانکتور به میکروکنترلر یا بورد مربوطه متصل می شود و سپس از طریق نرم افزار مربوطه یعنی J-FLASH ARM (در صورت خرید پروگرمر J-LINK این نرم افزار نیز در بسته خریداری شده موجود می باشد)می توانید میکرو را برنامه ریزی کنید.البته با معرفی J-LINK به نرم افزار Keil از طریق اعمال تنظیمات لازم می توان از طریق این نرم افزار نیز میکروکنترلر را پروگرام کرد. با استفاده از پروگرمر J-LINK میتوان تقریبا همه میکروکنترلرهای ARM را از انواع شرکت های سازنده پروگرام و عیب یابی کرد.البته باید متذکر شوم که شما خود نیز می توانید نسبت به ساخت این پروگرمر اقدام کنید چرا که فایل های شماتیک ، PCB ودیگر فایل های مورد نیاز این پروگرمر با جستجو در اینترنت قابل دسترسی است.

 

J-LINK

 

 

یکی دیگر از پروگرمرهایی که از واسط JTAG برای برنامه ریزی میکروکنترلرهای ARM استفاده می کند و از ساختار نسبتا ساده ایی برخوردار است ، پروگرمر Wiggler است.این پروگرمر از طریق پورت موازی کامپیوتر و نرم افزار H-JTAG میکرو را برنامه ریزی و عیب یای می کند.در شکل زیر مدار این پروگرمر را ملاحظه می کنید.

WIGGLER

نرم افزار H-JTAG نیز به صورت رایگان از اینترنت قابل دریافت است.جهت شبیه سازی و عیب یابی میکروکنترلر با استفاده از این پروگرمر باید تنظیمات مربوطه را در کامپایلر اعمال نمود.H-JTAG

 

 

-روش دوم: استفاده از نرم افزارهای مخصوص تراشه

در این روش برنامه ریزی میکروکنترلر با استفاده از نرم افزاری که توسط شرکت سازنده ی میکروکنترلر ارائه می شود ، صورت می گیرد.فرض کنید بخواهید میکروکنترلرهای ARM شرکت ATMEL را از روشی به غیر از JTAG برنامه ریزی کنید.نرم افزارهایی که شرکت ATMEL برای این منظور تولید کرده است ، SAM-BA و AT91-ISP است که از طریق پورت های Serial ، USB و یا CAN صورت میگیرد.برای استفاده از این روش نیاز به سخت افزار جانبی خاصی نیست .مثلا برنامه ریزی از طریق پورت USB تنها از طریق یک کابل USB صورت می گیرد. بدین صورت که با یک کردن پایه Erase باید حافظه برنامه قبلی را پاک نمود و سپس پس از خاموش کردن و رها کردن پایه ERASE و روشن نمودن برد(قطع و وصل تغذیه) ، میکرو وارد مد برنامه ریزی می شود و از طریق برنامه SAM-BA می توان میکروکنترلر را برنامه ریزی نمود.

SAM-BA

برای میکروکنترلرهای LPC ساخت شرکت NXP نیز برنامه ریزی از طریق نرم افزار Flash Magic و از طریق پورت سریال و یا استفاده از روش BOOT LOADER ثانویه از طریق پورت USB صورت می گیرد.با استفاده از نرم افزار Flash Magic از طریق اتصال پین هایRXD0,TXD0,EINT0و RESET به پورت COM کامپیوتر می توان میکرو کنترلر را برنامه ریزی نمود.ویا اینکه برای برنامه ریزی از طریق USB باید برنامه BOOT LOADER را از طریق یکی از روش های دیگر بر روی میکرو بارگذاری نمود و پس از آن زمانی که میکرو از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل گردد، به عنوان یک حافظه ذخیره سازی ، شبیه یک درایو در قسمت My Computer نمایان می شود و پروگرم کردن میکرو به سادگی از طریق کپی کردن فایل Bin. برنامه به داخل درایو صورت می گیرد.

mcb950_eraseblocks

در میکروکنترلرهای STM32 نیز وضعیت مشابه دیگر میکروکنترلرها است.در این میکرو کنترلرها نیز علاوه بر برنامه ریزی از طریق واسط JTAG می توان میکروکنترلر را از طریق پورت سریال و نرم افزار st microcontroller flash loader صورت می گیرد.

ST BOOT

 

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، کامپیوتری، سخت افزار، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 25 اسفند 1394برچسب: میکروکنترلرهای ARM,پروگرم, میکروکنترلرهای ARM,پروگرم,ARM,AVR, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

المان سرد کننده یا TEC ، قطعه ای الکترونیکی متشکل از تعدادی نیمه هادی نوع N و نیمه هادی نوع P است که بوسیله ی رسانا به یکدیگر متصل شده اند. TEC ها با استفاده از اثر پلتیر ( Peltier ) بین دو طرف قطعه شارش گرما ایجاد می کنند ، این قطعه با استفاده از انرژی الکتریکی ، گرما را با توجه به جهت عبور جریان ، از یک سوی قطعه به سوی دیگر هدایت می کند. طبیعی است که به علت مصرف انرژی الکتریکی گرمایی که دفع می شود از گرمایی که در طرف مخالف قطعه جذب می شود بیشتر است. این قطعه را به نام هایی مانند المان سرد کننده، TEC ، کولر ترموالکتریک، یخچال حالت جامد و … نیز می شناسند.

از مزایای المان های سرد کننده نسبت به کولر های کمپرسوری می توان به مواردی مانند عدم وجود قطعات و سیال متحرک ، عدم نشت ، عمر بالا ، اندازه کوچک و امکان تولید در اشکال مختلف اشاره نمود اما اشکال اساسی المان های سردکننده ، قیمت بالا و راندمان کم آنهاست. هم اکنون بسیاری از محققان و شرکت های تحقیقاتی در حال تحقیقات بر روی تولید المان سرد کننده با قیمت پایین و راندمان بالا هستند.

با اعمال جریان الکتریکی به المان های سرد کننده ، یکی از طرفین قطعه شروع به سرد شدن و دیگری شروع به گرم شدن می کند اما می توان این فرآیند را برعکس کرد! در صورتی که بین طرفین المان های سرد کننده اختلاف دما ایجاد کنید یعنی یک طرف المان را سرد و دیگری را گرم کنید می توانید از دو سر المان جریان الکتریکی تحویل بگیرید. البته راندمان این کار با المان های TEC متداول بسیار پایین است.

در المان های سرد کننده ( TEC ) می توان با تغییر جهت جریان ( جابجا کردن + و – ) ، طرف سرد و گرم قطعه را تغییر داد.

دقت کنید حتما باید هیت سینک مناسب به طرف گرم المان سرد کننده متصل کنید. جنس و اندازه ی هیت سینک تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد قطعه خواهد داشت. هرچه گرمای طرف گرم بیشتر و سریعتر دفع شود ، گرمای بیشتری از طرف سرد جذب می شود و دمای طرف سرد بیشتر کاهش می یابد.

هر طبقه ( Stage ) از TEC ها می تواند تا 70 درجه اختلاف دما در دو سمت ایجاد نماید ، برخی اوقات برای افزایش این عدد و دفع گرمای بیشتر چندین طبقه TEC را بر روی یکدیگر قرار می دهند که به این حالت Multi-Stage گفته می شود. در تصویر زیر یک TEC سه طبقه ( Three-Stage ) نمایش داده شده است.

ضمنا لازم به توضیح است برای اینکه نتیجه مناسبی از المان TEC بگیرید حتما باید جریان نامی المان را تامین کنید. به فرض مثال در صورت اتصال یک المان 6 آمپر به منبع جریان 3 آمپر با این که اختلاف دما ایجاد می شود اما یقینا کمتر از توان حداکثر المان خواهد بود.

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، کامپیوتری، سخت افزار، فناوری ها، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 25 اسفند 1394برچسب:میکرو,دجیتال,بازی,کامپیوتر,الکترونیک, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 507
بازدید کل : 97159
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1